|FSK| Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Holder (fortsatt) på å prøver meg med driveren til nettverkskortet mitt, SMC 1255TX. Har nå fått kortet ned antall feilmeldinger til det under, men får det ikke til, noen som kan hjelpe eller komme med tips? [root@burken tulip]# make cc -D__KERNEL__ -DMODULE -DLINUX -O -Wall -I/usr/include/ -D__KERNEL__ -DMODULE -DLINUX -O -Wall -I/usr/include/linux/modversions.h -c -o 21142.o 21142.c /usr/include/linux/modversions.h: Not a directory make: *** [21142.o] Error 1 [root@burken tulip]# [/code] Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Du må muligens ordne litt i Makefila, den klager på at modversions.h ikke er ei mappe, som den jo ikke er. Skift "/usr/include/linux/modversions.h" til "/usr/include/" og prøv igjen Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Bare for å ha sagt det SMC har GRUSOME linuxdrivere... de utgir en driver som funker i 1 av 10 tilfeller og er fornøyd med det Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Du må muligens ordne litt i Makefila, den klager på at modversions.h ikke er ei mappe, som den jo ikke er.Skift "/usr/include/linux/modversions.h" til "/usr/include/" og prøv igjen Det gikk ikke, ble bare flere feilmeldinger av det. hanscats, full forståelse for hva du sier, er det noen som har tips til et nettverkskort jeg kan kjøpe hos komplett som fungerer uten noen spesielle problemer. er litt avhengig av 100mbit-kort til filserveren min. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det gikk ikke, ble bare flere feilmeldinger av det. Verdt et forsøk iallefall Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 jupp, takk for at du ville prøve Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 hanscats, full forståelse for hva du sier, er det noen som har tips til et nettverkskort jeg kan kjøpe hos komplett som fungerer uten noen spesielle problemer. er litt avhengig av 100mbit-kort til filserveren min. På komplett er det vell 3Com og Intel kortene som er skikkelig støtta. Jeg kjører selv bare 3com på alt jeg har fordi jeg vet at de er laget for å være bra og ha god driverstøtte omtrent i alle OS. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 hanscats, full forståelse for hva du sier, er det noen som har tips til et nettverkskort jeg kan kjøpe hos komplett som fungerer uten noen spesielle problemer. er litt avhengig av 100mbit-kort til filserveren min. På komplett er det vell 3Com og Intel kortene som er skikkelig støtta. Jeg kjører selv bare 3com på alt jeg har fordi jeg vet at de er laget for å være bra og ha god driverstøtte omtrent i alle OS. Da blir det kjøpt 3com nettverkskort på firmaets regning i morra Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 hanscats, full forståelse for hva du sier, er det noen som har tips til et nettverkskort jeg kan kjøpe hos komplett som fungerer uten noen spesielle problemer. er litt avhengig av 100mbit-kort til filserveren min. På komplett er det vell 3Com og Intel kortene som er skikkelig støtta. Jeg kjører selv bare 3com på alt jeg har fordi jeg vet at de er laget for å være bra og ha god driverstøtte omtrent i alle OS. Da blir det kjøpt 3com nettverkskort på firmaets regning i morra 8139-baserte SMC-kort funker også fint. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Nei, SMC lar jeg ligge nå. Allerede hatt en wlan-router fra SMC som slutta å virke etter en dag, så de har mistet min tillit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå