Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hei! En slektning som bor langt unna fortalte pr. telefon at hans splitter nye Mac nå for første gang har bedt om passord til innlogging. Ikke bare det; den ber om et KeyChain-passord. Ingen av de passordene som slektningen min har brukt på maskinen godtas. Den må på død og liv ha dette fordømte KeyChain-passordet. Han kjøpte Macen helt ny og ubrukt, og maskinen kom ferdig installert. Han har aldri satt noe KeyChain-passord, og det er ingen forrige eier som kan ha gjort det heller. Mange guider forteller hvordan man sletter eller endrer KeyChain-passord, men alle jeg har funnet forutsetter at du klarer å komme inn i OSX og kjører KeyChain FirstAid eller sletter mappen for KeyChain, så maskinen oppretter en ny neste gang du starter. Jeg har aldri brukt Mac, og det er vanskelig for meg å fungere som support der Google er mitt eneste hjelpemiddel. Hvordan kommer han seg inn i OSX, forbi dette KeyChain-maset? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 http://theappleblog.com/2008/06/22/reset-os-x-password-without-an-os-x-cd/ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Takk for tipset. Men vil det å slette en administratorkonto, og opprette en ny, få maskinen til å slutte å kreve KeyChain-passordet ved innloggingen? Uansett klarte han på en eller annen måte etter flere forsøk å komme inn. Jeg vet ikke mye om det siden jeg bare snaker med ham i telefonen. Men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 det blir som å fjerne alle kontoer og begynne på nytt. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Triks: bruk Logmein for support i slike tilfeller. Gratisversjonen duger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå