Gå til innhold

Kriminalitet For Ulovlig Lisens i Microsoft Word

Bymann

Anbefalte innlegg

Hello.

Jeg har går på en skole som bare støtter Open office. Siden jeg hater eller vertfall missliker open office og liker Microsoft Office bedre, lasta jeg ned en enterprice fra piratebay.org. IKT folka på skolen lette gjennom ALLE pc'ene idag og tok de som hadde Microsoft Office og sa vi måtte komme tilbake med lisense i morgen. de sa de kunne ta dette som alvorlig kriminalitet. Kan skolen anmelde meg og gi meg en kraftig anmerkning for kriminalitet siden jeg brukte en uekte versjon av word?

Takk på forhånd :)

Endret av Bymann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det din PC eller skolens?

Er det din private, har de ingen sak. Men de har selvfølgelig anledning å anmelde deg.

Er det skole-PC, så har du "ødelagt" skolens eiendom og de har "full sak", da du helt sikert må ha skrevet under på en "jeg-skal-ikke-bruke-pc-til-pirat-virksomhet" e.l.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke skrevet under på noe kontrakt :s

Det er den pc'en alle kan kjøpe hvert år i 3 år så får du den når du går ut av skolen.

Bruker den som privat pc også men den er jo opprinnelig skolen sin siden jeg ikke har kjøpt den ut av dem enda.

Har alltid bare brukt Microsoft Office, bedre retteprog syntes jeg o.l :)

TAKK FOR SVAR! :D

Lenke til kommentar

Si en venn av deg gjorde alt for deg og du mener den er gyldig. Lat som du er veldig uvitende og ikke har peiling.

Ba de fikse min PC da jeg hadde piratkopiert Windows 7 jeg.. ikkenoe problem her det. Var riktignok formatering, så vet ikke om de engang slo den helt på men.

Jeg bare kom dit og ga den. Eneste ordet jeg sa var vel "formater".

Om du "ikke vet" at du har en piratkopiert office, kan de vel ikke slå deg så hardt. Ville selv slettet det så snart jeg fikk hendene på PCen. Kjør det heller fra minnepenn.

Lenke til kommentar

Si en venn av deg gjorde alt for deg og du mener den er gyldig. Lat som du er veldig uvitende og ikke har peiling.

Ba de fikse min PC da jeg hadde piratkopiert Windows 7 jeg.. ikkenoe problem her det. Var riktignok formatering, så vet ikke om de engang slo den helt på men.

Jeg bare kom dit og ga den. Eneste ordet jeg sa var vel "formater".

Om du "ikke vet" at du har en piratkopiert office, kan de vel ikke slå deg så hardt. Ville selv slettet det så snart jeg fikk hendene på PCen. Kjør det heller fra minnepenn.

Er jeg nødt til og lagre det på minnepennen og da ? Altså det jeg gjør inne i Microsoft office? eller kan jeg lagre det på pc'en ? Største grunnen til at jeg har Microsoft office er at de har OneNote! Elsker det programet. kan de ta meg forde jeg har OneNote filer på dataen da ? :p

Lenke til kommentar

Skal se om det finnes ett alternativ ett sted, men trur det blir minnepenn løsningen. men kan de ta meg for at jeg har .one filer på pc'en ? kan de anklage meg for og bruke det enda? selvom det ikke finnes på pc'en, bare på minnepenn.

Ett spørsmål til:

Jeg går 2 vgs og kjøpte ut dataen min når jeg flytta og måtte bytte skole. her hadde vi fått lisens av skolen på MYE Adobe produkter og Microsoft Office. Liker ikke den pc'en vi får her så jeg vill ha med min egen noe som egntlig er helt lovlig, men...... Jeg har jo ikke lisensen jeg fikk av skolen min. de sier man må avinnstalere før man tar den med hit hvis jeg ikke kan vise til lisens. må jeg virkelig avinnstalere produkter til mange 1000,- for og ta den med på skolen ? eller er det mulig og gjøre dette på en annen måte?

Lenke til kommentar

Gjør som Sokkalf, spill dum! Det pleier å funke i sånne saker, ettersom det er veldig mange som har venner og bekjente som ordner med data. De kan ikke ta deg hvis du "ikke visste noen ting, har jeg ikke den officepakka? Jeg bare sa at han gjøre sånn at jeg kunne skrive. Hva er en lisens? Har dere det? Er det Windows som har lagd Office?"

Lenke til kommentar

Hva skolen gjør er nesten opp til dem, men de er nok i sin fulle rett til å gi deg en anmerkning.

Så du mener skoler kan gi elever anmerkninger for å ha piratkopierte programmer på sine egne maskiner? Skal de kunne gjøre det samme med musikk og filmer? "Kom tilbake i morgen med kvittering på disse filmene, hvis ikke setter vi ned ordenskarakteren din!"

(Jeg regner med at trådstarter selv eier maskinen sin.)

Lenke til kommentar

Hva skolen gjør er nesten opp til dem, men de er nok i sin fulle rett til å gi deg en anmerkning.

Så du mener skoler kan gi elever anmerkninger for å ha piratkopierte programmer på sine egne maskiner? Skal de kunne gjøre det samme med musikk og filmer? "Kom tilbake i morgen med kvittering på disse filmene, hvis ikke setter vi ned ordenskarakteren din!"

(Jeg regner med at trådstarter selv eier maskinen sin.)

Jeg antok at trådstarters PC var skolens eiendom. Hvis ikke slår det meg som pussig (og galt) at "IKT folka" på skolen kan gjennomsøke den etter noe som helst.

Trådstarter opplyste ihvertfall om dette:

Det er den pc'en alle kan kjøpe hvert år i 3 år så får du den når du går ut av skolen.

Bruker den som privat pc også men den er jo opprinnelig skolen sin siden jeg ikke har kjøpt den ut av dem enda.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Er vel ikke så hårreisende å mene at det er greit at skolen gir anmerkninger for ulovlige handlinger (som å bruke piratkopiert programvare) på skolens område.

Om trådstarter later som om han ikke var klar over det, da noen andre gjorde hele jobben, blir det som å anklage en 70år gammel dame for at barnebarnet lastet ned office på hennes maskin..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke skrevet under på noe kontrakt :s

Har alltid bare brukt Microsoft Office, bedre retteprog syntes jeg o.l :)

TAKK FOR SVAR! :D

læreren har ikke myndigheter til å ta på pcen din (med mindre du har den oppe i timen når du ikke skal) Ingen har noe med hva du har på maskinen så lenge du betalte den (selv om det er skolepc, betalte du), har de ingenting, du kan få gratis Office 2003 på www.rogfk.no eller hvilket fylke du kommer fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...