Gjest Redd Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hei, Har en dame som har hatt et veldig komplisert forhold bak seg og små barn. Problemet er ex'n. De er nå separert etter en lang tid der hun nesten ikke hadde noe valg å være ilag med han selv om han har gjort de grusomste tingene mot henne, og tilslutt så var det nok for henne. Kan nevne blandt annet at han lyger HELE tiden og når de fikk barn så var an utro dagen etter hun fødte! Og det har skjedd flere ganger, men det er mye mye mer også, men trenger ikke å nevne det. Uansett han er ikke en bra fyr, men pågrunn av barna som de har så må de prates sammen og han må få treffe de noen ganger i uka. Men etter at han måtte flytte ut av leilighetene hennes og etter at vi ble ilag så har det bare gått fra å være galt til grusomt for henne. Han NEKTER å gi opp på henne, og kommer med sine preiker om at gud vil straffe henne, og at han må si at han er skilt 3 ganger før han virkelig han gå gi slipp på henne osv (han er veldig religøs). I begynnelsen så sa han til henne at hun kommer til å angre på dette valget, å det er helt feil etc etc. Noe som va "greit", vi taklet det liksom. Men nå i det siste så har han explodert helt, han var så sint når han snakket med dama at hun føltes seg nesten truet av han og vil bare rømme vekke med barna til han har roet seg ned, hvis han i det hele tatt gjør det da. Jeg forslo at jeg kunne sende en mail til han, der jeg introduserte meg selv og foreslå at vi kunne ta en prat, men da dama nevnte det til han, sa han at han ikke vil ha NOE som helst kontakt med meg og vile omtrent drepe meg hvis han så meg eller at jeg tok kontakt. Spørsmålet er, hva skal vi gjøre? Hun vil jo det beste for barna, og vil være på venne bølge med han. Men han oppfører seg som en fjott og kommer HELE tiden med at gud vil ditt og tatt, og krangler konstant med henne, selv om hun ikke vil ta det imot (er passiv). Men som sagt i dag så var hun faktisk REDD han. Er det noe vi kan gjøre sånn, beskyttelses sett? Han har ikke gjort noe enda.. men må han gjøre noe voldelig før det skjer? Eller gjør det alt bare værre? Er han i en fase som går over? (Det ser ikke slik ut) Det her går også ut over oss, og barna. Vi kan ikke treffest så ofte, selv om vi er uendelig glad ihverandre. Jeg vil gjerne sende den mailen der jeg prøver å forklare han ting på en "snill" måte, men jeg er redd for at han kommer til å gjøre noe værre... Lenke til kommentar
blured Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Må si jeg tror ikke en mail der du forteller han "hvordan ståa er" vil hjelpe så veldig mye. Selv jeg ville blitt provosert av det, og jeg er ikke spesielt aggressiv av meg. Min første tanke er at din kjæreste bør kontakte profesjonell hjelp. Det er ikke akkurat bra for barna å leve midt imellom en såpass konfliktfylt relasjon. På en annen side må et slikt skritt være utrolig gjennomtenkt da det svært ofte ikke får gjennomslag, hvilket nok vil føre til enda mer aggresjon fra eksen sin side igjen. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Anmeld ham for trakkasering og skaff ham et forbud mot å komme nærmere enn x antall kilometer samt retten til barna. Lenke til kommentar
blured Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Bortsett fra at det er lettere sagt en gjort, det er Norge ikke USA det er snakk om. Man mister ikke retten til barna sånn uten videre, det er (uheldigvis?) en forholdsvis lang prosess og krever håndfaste beviser. En anmeldelse eller rapportering til barnevernet vil i utgangspunktet, for de fleste, oppleves som en svært krenkende og provoserende handling. Ettersom reaksjonen / hjelpen vanligvis ikke kommer umiddelbart (og om manglende bevis; ikke i det hele tatt) setter man seg selv i fare ved å levere inn denne anmeldelsen. Lenke til kommentar
Gjest Redd Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Vi var sammen alene i helgen, men idag så sa hun at det er 10 ganger værre. Han så oss ilag på kjøpesenteteret og nå har han klikka helt, og MÅTTE snakke med henne senere ikveld. Hun er redd for hva han kan gjøre, men kan ikke nekte han å komme inn for han må ta barna til barnehagen da hun begynner på jobb tidlig.. Men, jeg har bestemt meg. Jeg går dit i kveld, og hvis han skal krangle med henne så får han jaggu det si det til meg også, nå må det bli slutt på tullet hans. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Men, jeg har bestemt meg. Jeg går dit i kveld, og hvis han skal krangle med henne så får han jaggu det si det til meg også, nå må det bli slutt på tullet hans. Det er nok det beste du kan gjøre, mann deg opp og sett ned foten. Du kan ikke la han behandle hun på den måten. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Du kan trappe uanmeldt opp på døra og røske tak i han og spørre han om den guden han setter så jæ**** høyt har hjulpet han med å få tilbake jenta han er så sykelig forelsket i. At denne djevelske religionen kun er skapt for å undertrykke mennesker på den måten at man får noen å skylde på, andre enn seg selv, istedenfor å innrøme sine egne feil og gjøre noe med de. Være sin egen gud hvor religionen er troen på en selv isteden, og at han like gjerne kan slutte å sippe som en kjerring over spilt melk først som sist og begynne å oppføre seg som en voksen og seriøs mann og deretter gi han en skikkelig klapp på kinnet og be han ta seg sammen, i det minste for sine egne barn. Dette er ikke mer enn rett og rimelig av kjærlighet for medmennesker og et forsøk på å få opp øynene og hjelpe en person. Og om han er så glad i denne jenta, hvorfor være så egoistisk å lage livet hennes til et helvette kun for å tilfredstille sine egne ønsker og KUN det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå