spetwols Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 yo Lurer på om noen vet om man kan koble kamera til pcen, så man får sett det live på pcen på en måte ? Leste det i en artikkel om Adobe Lightroom, engang. Var noe sånt, men er ikke helt sikker. Går dette ? At man kan da kan koble kamera direkte til pcen og liksom få et live view ? Aner ikke om dette går i det hele tatt, men trudde bare at jeg leste det for en stund siden, men mulig jeg tar veldig feil! Takk! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Det kommer vel veldig ann på hvilket kamera du har.. Vet at noen speilreflekskameraer støtter dette.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Vel, på mange kamera kan du i hvertfall koble til en skjerm. Mitt kamera har HDMI ut og den spytter ut all info som vanligvis ville komt på skjermen på kameraet via HDMI-porten. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Hei, og takk for svar! Okei, jeg har et Nikon D3000. Jeg søkte tilfeldigvis bare på live view på google, så kom dette opp : http://www.presetsheaven.com/2009/03/08/liveview-your-studioshots-in-lightroom/ Og dette er faktisk et D3000 kamera dette gjelder, tilfeldigvis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Så vidt jeg kan se her så er det snakk om å laste inn bildene så fort de er tatt i stedet for å mellomlagre de på minnekort. På samme måte som du har mulighet til med Nikon Capture Control. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Dette var jo også til mac da, noe jeg ikke eier. Jeg er bombe sikker på at jeg leste at dette gikk ann i adobe lightroom 3, i digital foto engang. :/ Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Det går ann med Canon, jeg prøvde det engang. Men da brukte jeg ikke Lightroom det var et annet program som kom med kameraet så jeg vet ikke om det går med Nikon. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Okei, takk for svar! Ingen som vet om dette går ann med nikon ?? Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Nikon Camera Controll II.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Du får ikkje «LiveView» i LR3, men du kan styre kameraet frå LR, og få bileta rett inn i LR. Dessverre er det, per 31. august i år, ikkje lagt til støtte for D3000: http://kb2.adobe.com/cps/842/cpsid_84221.html#main_nikon Men det treng jo ikkje hindre deg i å prøve, kan jo hende at det fungerer. Du finn det under File --> Tethered Capture. http://www.youtube.com/watch?v=p57gTI_h9nE Endret 28. september 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 I og med at D3000 ikke har liveview på kameraet i det hele, så er det neppe mulig å få liveview på PC heller. Fjernstyring av kamaera fra PC her noe helt annet, og det går muligens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå