Cleafox Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) God dag. Nå fikk jeg endelig tilbake routeren jeg lånte bort til en kamerat for litt siden. Min kompis fikk aldri brukt routeren fordi den forstyrret TV'en hans. Jeg trodde ikke på dette selvsagt, og gadd aldri å hente routeren. I dag fikk jeg den tilbake og jeg koblet den opp. Jeg setter meg på PC'en, å merker at hele pcen samt. lyd fryser i et halvt sekund veldig ofte. Dette har ikke skjedd før jeg koblet opp routeren. Jeg har også oppgradert firmwire, uten at det hjalp. Er det routeren som forstyrrer? Er det noe jeg kan gjøre? EDIT: Routeren er en D-Link DIR-655, wireless info: 802.11 Mode : Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b Endret 28. september 2010 av Cleafox Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Prøv routeren med en annen strømforsyning. Det kan være switchmode som støyer. Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Kan se om jeg har en annen strømforsyning som passer, men jeg tviler. Sitter ca 10 meter unna router, og da er det 1 murvegg og 1 tømmervegg mellom, tror du fortsatt at det kan være switchmode ? ;s Endret 28. september 2010 av Cleafox Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Det kan jo være ustabil strømforsyning som gjør at du får problem med signal fra router. Høres ikke ut som at det skal påvirke PC direkte :-) Jeg tenker at siden det forstyrret TV til kompisen, så er det stråling (støy) fra strømforsyning eller router. Dette kan henge sammen. Egentlig så er det vel en grei reklamasjonssak? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Når pcen fryser slik er det nesten garantert nettverkskortet, prøv med et annet. Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Har kontaktet komplett, og reklamert på den. Byttet tilbake til gamle router, og ingen problemer da ;p Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Når pcen fryser slik er det nesten garantert nettverkskortet, prøv med et annet. Du har sikkert rett i det Flimzes. Det hender at slike feil i PC, merkes best når det blir problemer med nettverkstilgangen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Det er to ting, som jeg har opplevd, som får hele pcen til å hardlocke i noen sekunder. 1. Harddisk (evt ssd) 2. Nettverkskort. Forskjellen er at om det er harddisken kan du stort sett bevege musa, kan du ikke det så er det nesten alltid nettverkskortet. Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Da er det nok netverkskortet. Routeren er sendt inn til reklamasjon nå anyway. Den forstyrrer TV-signaler også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå