wacz Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Hei. Dette som jeg nå skal fortelle om har skjedd med ujevne mellomrom de siste årene, og har ikke bare skjedd på den mobilen jeg har nå, men også andre mobiler jeg har hatt. Senest i går hendte dette: Jeg skrur på mobiltelefonen (Nokia 6288) og taster PIN-koden. Men jeg får beskjed om at PIN-koden er feil. Jeg prøver to ganger til, og taster saktere og mer nøyaktig hver gang. Likevel blir PIN-koden feil hver gang, og jeg ender opp med å måtte finne fram PUK-koden. (har lenge tenkt å lære meg den utenat) Det som er så rart er at PIN-koden jeg trykker er rett. Jeg kan den koden bedre enn at jeg kan navnet mitt. Er det noen som har opplevd det samme, eller har en logisk forklaring på hvorfor det skjer? Takk! Endret 29. september 2010 av cyclo Tittel forbedret Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Du tar feil, telefonen har rett. Lenke til kommentar
oddi Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Delvis defekt sim-kort kan kanskje gi denne feilen, ring operatøren din og spør om et nytt. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Ok! Men jeg tar ikke feil. Det sverger jeg ved mine barns melketenner!! (barna som ikke eksisterer en gang) Endret 28. september 2010 av wacz Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Ok! Men jeg tar ikke feil. Det sverger jeg ved mine barns melketenner!! (barna som ikke eksisterer en gang) Lool. Helt enig du tar feil, datamaskiner tar ALDRI feil Endret 28. september 2010 av Darksite Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Du tar feil, telefonen har rett. Lool. Helt enig du tar feil, datamaskiner tar ALDRI feil Maskiner tar feil, og maskiner tar veldig ofte feil. Det er få ting vi jobber med i hverdagen hvor feilpotensiale er så stort som en maskin. 386 er regnet som den siste virkelig deterministiske prosessoren. Nyere prosessorer har masse finurlige løsninger for parallelle prosesseringer og lignende som gjør at de ikke er deterministisk. Trådet programvare er på ingen som helst måte deterministisk. Hørt om race conditions? Endringer i strømforsyning, ekstern stråling, fysisk påvirkning og masse annet kan gjøre at "maskinen tar feil". Alt som skal til er at en eneste bit slår over, og vips har maskinen tatt feil. Til trådstarter: Det er en rekke ting som kan være årsaken: Programvarefeil, feil på SIM, feil på SIM-leser, eller annen maskinvarefeil. Enkleste er å teste med nytt SIM-kort. Dersom det ikke løser problemet sørg for at du har siste fastvareversjon, og om det ikke løser problemet ville jeg satset på en ny telefon. Endret 29. september 2010 av cyclo Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 tror heller dette er hardwarefeil - har hatt utallige feil på tastene alle de NOKIANE jeg har hatt .... så den kan jo bli sendt inn til DELTASERVICE for sjekk. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 (endret) cyclo: +100 holabaloo: + 9,9 oddi: + 9,98 alle andre Endret 29. september 2010 av wacz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå