Jakoozie Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Metal Gear-skaper sparer ikke på adjektivene i sin beskrivelse av det 25 år gamle spillet. Les mer Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Nå legger vi bort flaska og ringer etter drosje, Hideo. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Nå legger vi bort flaska og ringer etter drosje, Hideo. Hvorfor mener du det? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Helt enig med Hideo. Super Mario Bros. var der det virkelig startet for min del. Like fantastisk den dag i dag som for 25 år siden. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Nå legger vi bort flaska og ringer etter drosje, Hideo. Hvorfor mener du det? "Jeg mener virkelig spillet fortjener å bli regnet som en av menneskehetens største oppfinnelser. " "Super Mario Bros er spilluniversets Big Bang. Hvis ikke det hadde vært for den utrolig spektakulære oppfinnelsen, ville ikke digital underholdning som vi i dag kjenner den eksistere." Klarer dere virkelig å ta fyren seriøst når han sier ting som dette? SMB er bra, men det får da være måte på. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Nå legger vi bort flaska og ringer etter drosje, Hideo. Hvorfor mener du det? Fordi han prater piss? Uttalelsene hans står ikke i et størrelsesforhold som er i nærheten av å passe på SMB. AtW Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Du er uenig med meg, så jeg prater piss? Du kan da ikke ta en fyr som mener SMB er menneskehetens største oppfinnelse seriøst? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Du er uenig med meg, så jeg prater piss? Du kan da ikke ta en fyr som mener SMB er menneskehetens største oppfinnelse seriøst? Poenget mitt er at du mener han må legge bort flaske, fordi Hideo prater piss, utallelsene hans er jo helt på jordet. AtW Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Enig, men delvis uenig i Kojima. Hadde ikke SMB kommet så hadde noe annet kommet. Det var jo ikke akkurat det første spillet overhodet. Det var kanskje det som endret det hele, men hadde det ikke vært SMB så hadde det som sagt vært noe annet. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg vil påstå at om noe endret spillene var det Commodore 64, og til en viss grad Amiga. De aller fleste her hadde minst en av dem, men svært få, om noen, kom ut av skapet og sa de hadde Nintendo. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Når jeg var unge hadde vi Nintendo (ikke jeg ), hørte ikke om C64 eller Amiga før mange, mange år senere når de var utdaterte. Endret 28. september 2010 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 C64 kom i 1982 og var dominerende i vesten frem til 86. NES kom i 1983 (1985 i Europa og Nord-Amerika). Super Mario Bros ble levert med store deler av de rundt 60 mill solgte NES konsollene. Jeg tviler på om SMB hadde hatt så stor innflytelse om det ikke ble dyttet på nesten alle som kjøpte konsollen. Det er et fantastisk morsomt spill, men å si at det var tilsvarende det store smellet for spillindustrien? Det var definerende for plattformspillenes utvikling. Ultima og The Bard's Tale for CRPG. Zork for eventyrspill. Det finnes ikke et spill som alene har gjort bane for industrien. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg bare prøver å forestille meg, som hver gang jeg ser mario, hvordan i alle dager de fant på den idéen. Forestiller meg et julebord som gikk litt for langt og plutselig satt alle og jobbet på en småhomsete rørlegger som har røyka litt for mye sopp der han løper på skyer og håper på løpende sopper. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Super Mario var langt fra det første plattformspillet og langt fra det beste. Det ble populært fordi det fulgte med Nintendo og har fått sinnsvak hype helt siden da. Super Mario Bros 3 og Super Mario World var fantastiske, men vi hadde mange andre fantastiske plattformspill da de kom. I "våre dager" er Super Mario Galaxy nesten regnet som en egen sjanger, men i bunn og grunn er de bare tradisjonelle plattformspill som gjøre svært lite nytt. Ta Super Mario Galaxy, fjern gravitasjonen, og hva sitter man igjen med? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Verden hadde nok vært annerledes uten SMB, men hadde den vært noe særlig værre, spillmessig? Neppe, kanskje hadde spillbransjen hatt godt av noen år uten å være i et arrgoant maktmisbrukende nintendos hånd. AtW Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg bare prøver å forestille meg, som hver gang jeg ser mario, hvordan i alle dager de fant på den idéen. Originally, Miyamoto wanted to create a video game that used the characters Popeye, Bluto, and Olive Oyl. At the time, however, Miyamoto was unable to acquire a license to use the characters (and would not until 1982), and ended up making Jumpman (later known as Mario), Donkey Kong, and Pauline. In the early stages of the game, Mario was unable to jump, and the focus was to escape a maze. However, Miyamoto added in that ability, saying "If you had a barrel rolling towards you, what would you do?". Due to the graphical limitations of arcade hardware at the time, Miyamoto clothed the character in bright red overalls and a blue shirt to contrast against each other and the background. A cap was added to let Miyamoto avoid drawing the character's hairstyle, as well as to circumvent issues involved with animating his hair as he jumped.[4] To make him appear human onscreen despite his small size Mario was given a large nose and a mustache to avoid drawing a mouth due to the difficulty of illustrating facial expressions at that size.[11] Miyamoto has stated that it was the addition of the mustache which led him and his team to decide on Mario being Italian stating their reaction as being like "Oh, he’s got a mustache. Well, let’s make him Italian."[12] Fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mario <- God lesning om hvordan tilfeldigheter og tekniske begrensninger fører til mario og flere figurers design. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Så han kunne egentlig vært trønder? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 For meg personlig var nok SMB The Big Bang, men for heile spelhistorien? Nei. Det er sannsynlegvis eit av tidenes mest ikoniske spel, men Big Bang er ein teori rundt opphavet til verda me kjenner i dag. Eg kjenner ikkje den tidlege historien til dataspel, men Pong er vel nærmare ein sånn tittel enn SMB. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Kanskje ikke big bang, mer som når de første amfibiene tok til land kanskje... Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Kanskje ikke big bang, mer som når de første amfibiene tok til land kanskje... Mer korrekt. Men fortsatt høres det feil ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg