Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Medelev lukter

Gjest elev

Anbefalte innlegg

Hei.

I klassen jeg går i har vi en medelev som lukter helt forferdelig, at man nesten ikke kan sitte hvesiden av han. Jeg og noen andre elever har diskutert om vi bør si ifra til han om at han bør dusje litt oftere, men det tør ikke vi ikke helt enda. Jeg har foreslått å gå til helsesøster å si ifra til hun, men det har vi ikke gjort enda.

Han medeleven vår har ikke så mange venner, han pleier som regel å sitte alene, men vi pleier å sitte oss hvesiden av han fordi han ikke skal bli helt utenfor. Så vi er redd for å si ifra til han, fordi da kan det være at han kan bli lei seg, og ikke kommer på skolen.

Vi går i 2.VGS.

Noen som har innspill til hva som er det rette? Bør vi si til han at han bør dusje, eller?

Mvh fortvilt medelev.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde lett sagt ifra. Bare ikke si: "Du lukter faen meg dritt! Hold deg unna med fram til du begynner å dusje!"

Si heller: "No fense.. Men du burde dusje litt oftere.." eller no lignende. Jeg og noen kompiser måtte jo gjør det på barneskolen. Han vi sa ifra til blei ikke fornærma.. Heller Takknemlig for at vi sa ifra.

Lenke til kommentar

Tror det å si "Du burde dusje litt oftere" er fornærmende. Jeg ville heller tatt dette opp med helsesøster først og spurt om hvilken fremgangs måte som skal til. Det kan nemelig være forskejllige grunner til at en person lukter vondt. Kan godt hende han dusjer hver dag, 2 ganger om dagen for alt dere vet. Det finnes forskjellige grunner til dette. Noen har et stort problem med svette, jeg gikk i klasse med en som hadde dette problemet i fjor. Han dusjet etter gymmen, men han ble svett og jævlig av å kle på seg, og stinket like ille. Spørr kansje denne fyren om han har et problem med svette fks, eller lignende. Men på en fin måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...