fredriri Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 har en maskin (host) som er ganske ny, og en 133 mhz som klient...hvordan kan jeg bruke hostens ressurser 100%, slik at klienten ikke bruker noe CPU (til å kjøre programer osv.) eller harddisk? Er dette i det hele tatt mulig? Et annet alternativ, var at klienten kun fikk overført bilder vi nettverkskabelen, men ikke det samme bildet som man så på hosten (slik som VNC), men en egen innlogging osv. Dette er jo sinnsykt dårlig skrevet, men håper noe forstår hva jeg mener, og kan hjelpe! Hva trenger jeg av programvare? Lenke til kommentar
bjahoff Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det du burde hatt var Windows 2000 Server, og så kjøre terminal server. Det hadde virka nett slik som du vil. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Okay! Jeg har Windows 2000 Pro, er det noe tilleggsprogram som man kan kjøpe/laste ned som støttes av Win2k pro? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 PcAnywhere eller VNC. Prøv deg frem! Skal du ha Terminalserver via w2k må du opp på server nivå med RDP klient osv. -- Knut Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Du kan jo prøve med en Citrix klient mot terminalserveren. De har to typer klienter; en som jobber fra harddisk og en som bare jobber i minnet. Denne er også raskere enn MS sin klient. Bruker selv denne på en NT4 Terminal Server og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Har man Win XP, har man jo Remote desktop. Da kommer bare bildene i gjennom kabelen. Eller så må du enten over på en terminalserver, eller på 3. parts programmer (VNC. PCAnywhere og NetOP OSV..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå