marthhlo Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hei! Lurer på om jeg har noen krav eller rettigheter i denne saken: Kjøpte iPhone 3GS i mai 2010. Allerede i juni begynnte den å skru seg av, og mikrofonen og høytaleren ble ødelagt.Dette uten at jeg hadde mistet den ned eller gjort noe for å forårsake dette. Dette var Network Norway, som jeg kjøpte iPhonen fra, enig i siden den ikke hadde noen synlige ytre skader. Iphonen ble derfor sendt inn på reperasjon, og jeg fikk den tilbake 1 1/2 mnd etterpå. Til min store skuffelse var høytaleren fortsatt ødelagt, og iPhonen skrudde seg fortsatt av når den ikke skulle. Igjen ble den sendt inn på reperasjon i slutten av juli. Så tok det over en mnd uten at jeg hørte noe. Jeg ringte Network Norway for å høre om den sanrt var ferdig, men fikk til svar at "det tar sin tid med iPhone". Jeg ringte igjen når det hadde gått en og en halv mnd, men fikk akkurat det samme svaret. Dette gjentok seg 3-4 ganger helt til forrige uke (38), da jeg fikk snakke med en annen person. Han stusset på at det hadde tatt så lang tid, og skulle ringe når han visste noe mer. Uken gikk, og jeg fikk ikke noen tlf fra Network Norway, så jeg ringte selv denne uka(39), og først da fikk jeg svaret: Iphonen hadde ligget hos posten i nå over 2 mnd, for de hadde sendt den til feil adr, og først nå blitt sendt inn til reperasjon. Dette fører nå til at jeg minst må vente en mnd til før jeg får iPhonen min. Det vil si at jeg si at jeg ikke kunne ha brukt iPhonen i 6/7 mnd , til tross for at jeg ringte opptil 7 ganger for å finne ut hva som hadde skjedd, hadde de bare latt det ligge helt frem til nå. Så det jeg lurer på om de har lov til å gjøre slik uten å få noen konsekvenser av det? Jeg skjønner at alle kan gjøre feil, men dette er uholdbart. har jeg rett til å heve kjøpet og få tilbake pengene mine? Eller noe sånnt? Takk på forhånd, Marthe Lenke til kommentar
Katnosa Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hei! Lurer på om jeg har noen krav eller rettigheter i denne saken: Kjøpte iPhone 3GS i mai 2010. Allerede i juni begynnte den å skru seg av, og mikrofonen og høytaleren ble ødelagt.Dette uten at jeg hadde mistet den ned eller gjort noe for å forårsake dette. Dette var Network Norway, som jeg kjøpte iPhonen fra, enig i siden den ikke hadde noen synlige ytre skader. Iphonen ble derfor sendt inn på reperasjon, og jeg fikk den tilbake 1 1/2 mnd etterpå. Til min store skuffelse var høytaleren fortsatt ødelagt, og iPhonen skrudde seg fortsatt av når den ikke skulle. Igjen ble den sendt inn på reperasjon i slutten av juli. Så tok det over en mnd uten at jeg hørte noe. Jeg ringte Network Norway for å høre om den sanrt var ferdig, men fikk til svar at "det tar sin tid med iPhone". Jeg ringte igjen når det hadde gått en og en halv mnd, men fikk akkurat det samme svaret. Dette gjentok seg 3-4 ganger helt til forrige uke (38), da jeg fikk snakke med en annen person. Han stusset på at det hadde tatt så lang tid, og skulle ringe når han visste noe mer. Uken gikk, og jeg fikk ikke noen tlf fra Network Norway, så jeg ringte selv denne uka(39), og først da fikk jeg svaret: Iphonen hadde ligget hos posten i nå over 2 mnd, for de hadde sendt den til feil adr, og først nå blitt sendt inn til reperasjon. Dette fører nå til at jeg minst må vente en mnd til før jeg får iPhonen min. Det vil si at jeg si at jeg ikke kunne ha brukt iPhonen i 6/7 mnd , til tross for at jeg ringte opptil 7 ganger for å finne ut hva som hadde skjedd, hadde de bare latt det ligge helt frem til nå. Så det jeg lurer på om de har lov til å gjøre slik uten å få noen konsekvenser av det? Jeg skjønner at alle kan gjøre feil, men dette er uholdbart. har jeg rett til å heve kjøpet og få tilbake pengene mine? Eller noe sånnt? Takk på forhånd, Marthe Sannsynligvis har du nå en hevingsrett. I allefall har du nå absolutt (det har du hatt lenge..) rett til en lånetelfon å bruke i den tiden din egen er til reparasjon. Husk også at hvis de ikke heller denne gangen ikke får reparart den skikkelig (samme feilen 3 ganger) har du også hevingsrett. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Det er vel samme feil 2 ganger som er den generelle regelen. Her sakset fra Lov om forbrukerkjøp: § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Lenke til kommentar
darket Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Ja, du har hevingsgrunnlag her. innen rimelig tid Det har ikke vært utført et avhjelp innen rimelig tid her. Men vil tippe network norway ikke vil gi deg heving, så da må du gå til forbrukerrådet hvis du får avslag fra network norway. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg undres hvorfor folk ikke ser at TS har laget to tråder i samme forumdel med 3 timers mellomrom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå