Janti Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hei Jeg er nybegynner på akkurat dette. Men jeg laget noen HD-opptak (720p) som jeg så skulle lage en fil av. Brukte Pinnacle, men har også andre redigeringsprogrammer til disposisjon. Jeg prøvde først å lagre ferdig redigert fil som AVI 720p. Resultatet ble en fil på ca. 350 MB som var uskarp og utflytende. Prøvde så å lagre som WMV. Fikk en fil på ca. 60 MB, som ble noe bedre. Men kvaliteten på begge filene er langt fra god. Hva gjør jeg for å bevare originalkvaliteten, tro? På forhånd takk! Jan Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Husk at du må redigere råfilmen i samme oppløsning og rendre i samme oppløsning. Er det slik at pinnacle finner oppløsning automatisk når du importerer eller må du velge oppløsning selv? Og er det slik når du rendrer/exporterer? Lenke til kommentar
Janti Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Husk at du må redigere råfilmen i samme oppløsning og rendre i samme oppløsning. Er det slik at pinnacle finner oppløsning automatisk når du importerer eller må du velge oppløsning selv? Og er det slik når du rendrer/exporterer? Jeg måtte velge oppløsningen selv, og valgene var svært mange. Men jeg trodde altså at jeg både importerte og redigerte i samme oppløsning, siden jeg valgte 720p. Jan Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Mulig det, hva slags valg har du når du exportere? Lenge siden jeg drev med det (dritt) programmet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå