Gå til innhold

OneCall, Best tilbud noengang? "Gavepakka" fribruk ut året

Anbefalte innlegg

Er jo det som skjer etter nyttår som blir viktigst. Noen små usle kroner fra eller til før 1. jan har ingenting å si, bortsett fra hos folk som har ekstremt lite penger eller har gjerrigknarken Onkel Skrue som sitt forbilde.

Det operatørene satser på er at kundene er dumme, late eller ikke bryr seg - og dermed blir værende etter nyttår selv om det nye abb. blir hakket dårligere enn andres.

Jeg er ingen gjerrigknark, men sier ikke nei takk til å spare over 3000,- på denne priskrigen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen viktig forskjell, sånn som jeg tolker det, er at Chess tillater bruk av Tvilling-SIM på Sjakk Matt til et tillegg på 28 kroner måneden, mens Tele2s Fastpris og One Calls Folkepakka ikke tillater bruk av Tvilling-SIM.

Er det noen som kan bekrefte at jeg har tolket dette riktig? Hvis det er tilfelle, så er jo Chess sitt tilbud bedre enn Tele2 sitt..

Jeg har tvilling-SIM med mitt One Call Gavepakken-abonnement.

Jeg fikk beskjed om at det ikke var mulig da jeg kontaktet One Call forrige uke, og i tillegg står det følgende "Det tillates ikke tvilling/trillingsim sammen med Gavepakka." et godt stykke nede på denne siden: https://www.onecall.no/abonnement/gavepakka.php .

Takk for informasjonen, jeg får ta en telefon til One Call og høre i morgen.

Lenke til kommentar

Satser på at One Call kommer med ny pris i løpet av helgen. Ble litt irritert med en gang jeg så at Tele2 og Chess var billigere (akkurat bestilt One Call), men er kun One Call med Telenor-dekning, noe som er nødvendig her i området.

Regner med at One Call øker minutter,sms og data en del, eller setter ned prisen.

Håper dette er starten på en priskrig, hvor utfallet blir rimelig "fastpris".

Er jo det som skjer etter nyttår som blir viktigst. Noen små usle kroner fra eller til før 1. jan har ingenting å si, bortsett fra hos folk som har ekstremt lite penger eller har gjerrigknarken Onkel Skrue som sitt forbilde.

Det operatørene satser på er at kundene er dumme, late eller ikke bryr seg - og dermed blir værende etter nyttår selv om det nye abb. blir hakket dårligere enn andres.

Edit: quote lagt til

Avtalen blir endret til folkepakken, til 199,-/mnd, men dette abbet er uansett et av de beste man får tak i - uansett! 400 min, 400sms og 400mb for 199. Finner du noe bedre? Tvilsomt.

Lenke til kommentar

Avtalen blir endret til folkepakken, til 199,-/mnd, men dette abbet er uansett et av de beste man får tak i - uansett! 400 min, 400sms og 400mb for 199. Finner du noe bedre? Tvilsomt.

Hva det blir endret til har lite å si for hva man velger nå, da det bare er å bytte etter nyttår om man skulle ønske det.

[! 400 min, 400sms og 400mb for 199. Finner du noe bedre? Tvilsomt.

Chess og Tele2 har 500 mb, 500 SMS og 500 min.

...mens One Call har billigere minutt- og smspris etterpå. Og Telehor-nett.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Telenornett er ene og alene grunnen til at jeg velger OneCall. For se imorgen om OneCall har satt ned prisen. Vis ikke blir det OneCall uansett.

Her i Rogaland så har NetCom så dårlig dekning, spesielt oppi fjellet at det er tragisk.

Lenke til kommentar

Gidder ikke kope med dette bare for å måtte bytte over nyttår.

De eneste som drar nytte av dette har ekstremt høyt forbruk, og har du ekstremt høyt forbruk og samtidig må sjonglere abonnement for å holde økonomien i vater bør du revurdere prioriteringene dine.

Lenke til kommentar

Gidder ikke kope med dette bare for å måtte bytte over nyttår.

De eneste som drar nytte av dette har ekstremt høyt forbruk, og har du ekstremt høyt forbruk og samtidig må sjonglere abonnement for å holde økonomien i vater bør du revurdere prioriteringene dine.

Du er vel en anelse bombastisk nå...jeg er ikke noe ekstrembruker, men bytter både pga dekning og at folkepakken med oppgradert mb i utgangspunktet passer meg bra. At det er gratis i en periode sparer meg penger, og "kopingen" med portering tok meg veldig liten tid.

Lenke til kommentar

Fikk aktivert gavepakka i natt, og fant da ut at det er umulig å deaktivere SIM-koden med Onecall.. Dette var en liten nedtur, da jeg ikke hadde denne problematikken med mitt ganske gamle SIM-kort fra Telenor. Har blitt avhengig av flymodus på telefonen, samt at jeg ikke har den mest stabile ROMen og det skjer jo at telefonen restarter.. Vil bare gjøre folk oppmerksom på det, og hvis noen har en løsning så sier jeg takk!

Lenke til kommentar

OneCall har lagt inn sperre for å deaktivere pin-koden, så det er umulig å slå den av hvis du har et sim-kort av den litt nyere typen. Dette var grunnen til at jeg skiftet fra OneCall på abonnementet jeg har i bilen. Litt tungvindt å måtte taste pin-koden hver gang man starter bilen...

Lenke til kommentar

Fikk aktivert gavepakka i natt, og fant da ut at det er umulig å deaktivere SIM-koden med Onecall.. Dette var en liten nedtur, da jeg ikke hadde denne problematikken med mitt ganske gamle SIM-kort fra Telenor. Har blitt avhengig av flymodus på telefonen, samt at jeg ikke har den mest stabile ROMen og det skjer jo at telefonen restarter.. Vil bare gjøre folk oppmerksom på det, og hvis noen har en løsning så sier jeg takk!

Aha, begynte å lure på om det var telefonen min det var noe feil med. For min del er det ikke noe særlig problem da jeg sjelden restarter, og har skiftet til en kode som er lett å huske. Likevel litt barnepike-aktig fra One Call sin side.

Lenke til kommentar

Jeg gikk i natt over fra Telenor til OneCall, men sliter med data-hastigheten.

Har valgt Telenor's nett for å få 3G/HSDPA og ikke bare Edge som er tilgjengelig i Network Norway's nett. Men til tross for det får jeg ikke over 500 Kb/s! På Telenor fikk jeg alltid 1-2000 Kb/s minimum.

Har HTC HD2 med Android (FroyoStone Sense v3.1), bruker Speed Test for testingen.

Noen som kjenner til om Telenor cap'er trafikken for virtuelle tilbydere (les: OneCall) ?

Edit: Endret HSPDA -> HSDPA

Endret av Cato72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...