Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er livet virkelig så urettferdig?!


Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Jeg kunne ikke funnet på å holde det imot noen at de har bemidlede foreldre, så lenge de er allrighte ellers.

Akkurat dette er vel problemet med sossegutter. Klyser som briefer med det de har i form av for dyre klær og andre ting. Kallenavnet "Blærum" eksisterer for en grunn.

Jeg skjønner at du er like nyansert i synet ditt på "sossegutter" som i synet ditt på innvandrere. Det blir litt vanskelig å argumentere med deg når du begrunner påstandene dine med å vise til en stereotypi. Selvfølgelig finnes det folk som har rike foreldre som er drittsekker, men når jeg spesifiserte i innlegget mitt at jeg snakket om dem som ikke var det blir innlegget ditt litt poengløst.

Du misforsto innlegget mitt. Det var en bemerkning på at de var "allrighte ellers" - trodde ikke dette kunne være mulig i særlig stor grad. Men ok, kanskje jeg trakk en forhastet konklusjon der.

 

Når det gjelder stereotyper så har de jo ikke blitt dannet rett ut av løse lufta, folk må jo ha fått inntrykket fra en plass. Dermed har man en viss prosentandel folk som faktisk kan beskrives slik og er slik.

 

Jeg har ikke nevnt noe om innvandrere i denne tråden. Du følger med, forstår jeg. Har du en egen database lagret der du holder oversikten?

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder stereotyper så har de jo ikke blitt dannet rett ut av løse lufta, folk må jo ha fått inntrykket fra en plass. Dermed har man en viss prosentandel folk som faktisk kan beskrives slik og er slik.

Ja, selvfølgelig er det en del som lever opp til stereotypien, men ikke alle. Jeg snakker om de som ikke lever opp til stereotypien om å være blærete.

 

Jeg har ikke nevnt noe om innvandrere i denne tråden. Du følger med, forstår jeg. Har du en egen database lagret der du holder oversikten?

Hehe, nei. Men når folk foreslår nakkeskudd for å være fra et annet land pleier jeg å merke meg dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...