Gå til innhold

Kamptråd: Rosenborg - Vålerenga

Maefteda

44 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

2. 2. Hvem håper du vinner Tippeligaen?

Anbefalte innlegg

Blande inn janteloven og antydning til nazisme? Dette blir for dumt, selv til deg å være.

Personangrep, men la gå.

Men at TV2 rette vel mye negativ skyts mot Annan, det kan stemme. Men så har han vitterlig fortjent det også. Han er jo trossalt det mest skitne spilleren i TL, og har vært innblandet i lignende episoder opptil flere ganger allerede i år.

Annan er utvilsomt en hard spiller som tidvis går over grensene mhp. det som er lovlig i følge regelboka. Det endrer alikevel ikke det faktumet at den norske pressen har gjort han til sitt personlige hatobjekt. Selv når Anthony blir sparket ned og dyttet så vinkles det bestandig over på at han helt sikkert har gjort noe for å fremprovosere handlingen, SELV om tvbildene bekrefter at skylden helt og holdent ligger hos motspilleren. Dette har skjedd uttallige ganger i årets eliteserie.

Og ja, jeg er sikker på at dette ikke hadde vært en slik sak dersom spilleren hadde hett Arne Pedersen og spilt for Odd Grenland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bør virkelig settes fokus på sånn utenomsportslig drit som dette her, hvis Annan er en så fantastisk spiller, så trenger han vel ikke drive med slag, kloring, biting og balletak.

Fotball er en kontaktsport ja, men synes du feks Nigel De Jong sine taklinger skal rettferdiggjøres av den grunn?

Lenke til kommentar

Selv når Anthony blir sparket ned og dyttet så vinkles det bestandig over på at han helt sikkert har gjort noe for å fremprovosere handlingen, SELV om tvbildene bekrefter at skylden helt og holdent ligger hos motspilleren. Dette har skjedd uttallige ganger i årets eliteserie.

This.

Jeg er fortsatt kritisk til Eggen, men herregud. Vi har vunnet serien. Må jaggu få kose oss litt da.

Lenke til kommentar

Blande inn janteloven og antydning til nazisme? Dette blir for dumt, selv til deg å være.

Personangrep, men la gå.

Men at TV2 rette vel mye negativ skyts mot Annan, det kan stemme. Men så har han vitterlig fortjent det også. Han er jo trossalt det mest skitne spilleren i TL, og har vært innblandet i lignende episoder opptil flere ganger allerede i år.

Annan er utvilsomt en hard spiller som tidvis går over grensene mhp. det som er lovlig i følge regelboka. Det endrer alikevel ikke det faktumet at den norske pressen har gjort han til sitt personlige hatobjekt. Selv når Anthony blir sparket ned og dyttet så vinkles det bestandig over på at han helt sikkert har gjort noe for å fremprovosere handlingen, SELV om tvbildene bekrefter at skylden helt og holdent ligger hos motspilleren. Dette har skjedd uttallige ganger i årets eliteserie.

Eksempel?

Og ja, jeg er sikker på at dette ikke hadde vært en slik sak dersom spilleren hadde hett Arne Pedersen og spilt for Odd Grenland.

Det er fordi Arne Pedersen på Odd Gernland er en middelmådig spiller på et middelmådig lag som "ingen" bryr seg om. Annan er, eller vil være, en "stjerne" (etter norsk standard), og må da regne med at media gir han ekstra oppmerksomhet.

Dette er ikke et norsk fenomen, tror du folk hadde brydd seg hvis en eller annen spiller på Blackpool hadde bedratt kona si med en prostituert?

Lenke til kommentar

Karl Henry på Wolverhampton får mye stress han også, selv om han spiller for et bunnlag i PL.

For meg virker det som om dere sier at Annan er en drittsekk, men han skal få lov til å være det også. Han har flere ting på rullebladet sitt, og det stopper aldri. Når han da gjør noe igjen forstår man at han ikke er ferdig med disse usportslighetene sine likevel og da blir det sak.

Husker selv han skallet litt til Andresen på Ullevål for 2 år siden. Da hadde Andresen en litt vel sen reaksjon og slang hodet sitt tilbake, noe jeg ga han kritikk for. Hadde Andresen gjort alt den dritten han har gjort tidligere i karrieren i andre klubber som Vålerengaspiller hadde jeg vært kjapt ute med å kritisere han. Det virker det ikke som om dere gjør med Annan, annet enn at dere sier han gjør det han gjør.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Har nevnt det tidligere og men finner ikke innlegget.

Det var på sitt mest verste når de satt i TV2-studioet kastet ved på bålet i Annan-debatten etter Aafk-kampen. De diskuterte rasisme og alt det der. Etter på snakket de litt om andre spillere som spilte litt rått, og viste en montasje med Erik Bakke sine verste taklinger satt til kul musikk, mens de i studio smilte og lo etterpå.

Om Annan hadde vært en norsk spiller er jeg sikker på at han ikke har fått så mye pepper.

Ikke rasisme fra media, men det bunner rett og slett ned i fremmedfrykt.

Lenke til kommentar

@Maefteda:

Nå har jo Karl Henry bevisst gått inn for å ta livet av motspilleren opp til flere kamper på rad, så at han får litt pes er det ikke å si noe på.

Det er jo også flere spillere i TL enn Annan som får høre det fra tid til annen... Austin og Eirik Bakke på Brann, Nevland i Viking m.fl.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Sagberg: Jeg er klar over dette. Jeg er ikke bitter for at vi tapte kampen og seriegullet, men jeg er bitter på måten det skjedde på. Hadde dette skjedd under vanlige omstendigheter hadde det vært helt greit for meg, og det sa jeg før kampen.

La meg ta et eksempel fra Tour de France. Kjedet til Schleck hoppet av som ga Contador en klar fordel i en av de viktigste etappene, dette gjorde at kampen om seieren ble mye mindre spennende på grunn av noe som ikke burde skjedd. Greit nok, kanskje Contador hadde vunnet likevel, og kanskje han var en bedre syklist totalt sett enn Schleck, men det er jævlig bittert at Schleck ikke skulle få en fair sjanse.

Joda, du må være bitter for å ha tapt kampen (naturlig nok). Dette er ikke eneste kampen i TL som har endt slik. Et lag var utvilsomt mye bedre enn det andre, og da kan man ikke skylde på utvisningen og noen kort. ALLE snakker i dag om hvordan kampen KUNNE ha endt, men alle har sanne vinkling. Man skjønner da hvilken leir denne sutringen kommer fra. Hva om alle RBK-ere hadde begynt å snakke om hvor mange mål de kunne ha fått om "hvis det", "så det" og "dersom"? Poenget mitt er at dette var ikke en kamp utenom "vanlige omstendigheter" - eneste som var spesielt var at det var "serierfinalen".

Skal være enig i at de to lagene lå likt i de første 10 minuttene, men fra der og inn lå det hele tiden RBK-mål i luften - det var ikke langt unna enveiskjøring.

For å nevne noe om eksempelet ditt fra TdF, så var det en feil avgjørelse av Schleck å gire på det tidspunktet. Det var hans egen feil og ikke matriell svikt. Hadde det vært kjedebrudd som han ikke kan noe for, så hadde jeg skjønt deg.

Lenke til kommentar

Et eksempel var da Berg Hestad (?) fikk rødt mot RBK for bare noen runder siden. Annan gjorde ikke noe særlig da og Hestad meide han ned (husker ikke hvordan). Alle i studio VILLE vite hva Annan hadde gjort. Selv da Hestad selv sa Annan ikke gjorde noe galt fortsatte de diskusjonen i studio.

Lenke til kommentar

Eksempel?

Det var blant annet en episode eller to med Espen Hoff' date=' samt en episode med en av Starts midtbanespillere (som jeg ikke husker navnet på).

Eirik Bakke på Brann

Etter på snakket de litt om andre spillere som spilte litt rått, og viste en montasje med Erik Bakke sine verste taklinger satt til kul musikk, mens de i studio smilte og lo etterpå.

Ching-ching, Eirik Bakke - kanskje den mest grisete spilleren i moderne tid får fotnoter i forhold til Annan. I mine øyne er en hodeløst tofotstakling langt verre enn et klyp i stumpen. Eirik Bakke har et tosifret antall Gale Mathias-taklinger i løpet av en enkelt sesong.

Lenke til kommentar

Eggen om saken

Seriøst? Er dere enige med det her? Annan får ikke noen straff eller irettesettelse, man skylder bare på at han holder helt naturlig. Man vet at Annan har holdt på meg slikt før, og det er ikke en naturlig reaksjon å klype en fyr både foran og bak hvis man blir rygget inn i.

Dette er nesten på linje med Pelu-saken der dere skyldte på at han fikk krampe i begge beina. Det blir for latterlig. At dere ikke skjønner selv at noe er gærnt er for meg en gåte. Dette hadde jeg sagt uansett om folka var svarte, hvite,, hadde på seg hvit eller blå drakt. Slikt er ikke tolererbart, og det er i få andre klubber enn Rosenborg slikt kan gå videre uten konsekvenser.

Hvordan skal det hjelpe å holde balansen ved å klype en fyr i pungen?

Lenke til kommentar
Ching-ching, Eirik Bakke - kanskje den mest grisete spilleren i moderne tid får fotnoter i forhold til Annan. I mine øyne er en hodeløst tofotstakling langt verre enn et klyp i stumpen. Eirik Bakke har et tosifret antall Gale Mathias-taklinger i løpet av en enkelt sesong.

Eirik Bakke står høyere på min personlige hatliste enn Annan og han fikk masse dritt av Klanen da han kom til Ullevål forrige uke. Han slipper ikke unna øksa han heller. Dette selv om han er hvit og spiller for Brann. Blasphemy!

Lenke til kommentar

Eksempel?

Det var blant annet en episode eller to med Espen Hoff' date=' samt en episode med en av Starts midtbanespillere (som jeg ikke husker navnet på).

[/quote']

Kan ikke jeg huske å ha lest, så så stor oppmerksomhet kan sakene umulig ha fått.

Eirik Bakke på Brann

Etter på snakket de litt om andre spillere som spilte litt rått, og viste en montasje med Erik Bakke sine verste taklinger satt til kul musikk, mens de i studio smilte og lo etterpå.

Eirik Bakke får også mye tyn, men det han driver med er på et litt annet nivå. En stygg takling får som regel sin straff, mens det greiene Annan driver med ofte ikke blir sett.

Og det at Bakke er den mest grisete spilleren i moderne tid faller selvsagt også på sin urimelighet. Sidestiller du Bakke med spillere som De Jong, Vinne Jones, Nicky Butt og John Terry?

Men nå var uansett ikke Eirik Bakke diskusjonstemaet her. Du fremmet en påstand om at medias "heksejakt" på Annan hadde røtter i jantelov/nazistisk tankegang, jeg mener at dette er feil. Forøvrig veldig lignende argumentasjon som venstresiden i norsk politikk, som spiller rasisme-kortet ved hver minste anledning.

Lenke til kommentar

Saken hadde vært langt ute av verden hadde bare Eggen og resten av RBKerne hatt baller nok til å tilstå at Annan gjorde noe galt igjen og at de skal fikse på det, framfor å tro at det var naturlig og blande inn alt mulig rasisme og Annan-fiksering.

Dere er med på å skape en sak selv, en sak har alltid to sider.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Se bare på hva Lustig gjorde i starten av andre omgang der han diver etter straffe. Dere sa at det var galt av Lustig, og saken forsvant ut av verden. Det kunne skjedd like lett om dere hadde gjort det samme med Annan-saken.

Annan om saken:

- Folk kan si jeg er aggressiv, men jeg skal ikke gjøre dumme ting. Jeg må lære meg å kontrollere temperamentet mitt, sier Annan.

Kudos til Annan! Han prøver faktisk å gjøre opp for seg og innrømmer at han har gjort en feil. Om han nå klarer å følge opp står det respekt av det. At Eggen fortsetter med sin urimelighet derimot... Kjipt at han gir seg, for jeg skulle mye heller vinne over han enn Jönsson.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...