Gjest hjelp Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Studerer nå, og har store problemer med søvnkvaliteten på hybelen. Sover for lite, og våkner 5-20 ganger iløpet av natten. Opplever intense drømmer og mareritt. Ikke bestandig konkret, men bestandig så ille at jeg ikke vil vite hva jeg drømte om, og har problemer med å få sove igjen om jeg husker noe. Det som er så rart er at når jeg er hjemme, så sover jeg tilnærmet perfekt. Dette problemet er så alvorlig at det går utover studiene, spesielt på praksisdager med bilkjørig hele dagen. Det merkes også godt på dager med forelesninger. Får med meg fint lite, og vil helst bare sove, men det går ikke når det er obligatorisk oppmøte. Siden jeg begynte i høst så har jeg sovet godt på hybelen bare et par ganger, etter å ha vært på fylla. Logisk nok iogmed at alkohol blokkerer REM-søvn. Men det er jo ingen løsning å drikke seg sanseløs hver kveld. Fins det noe som fungere mot slikt? Om det ikke bedrer seg ser jeg meg nesten nødt til å avbryte studiene. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Virker som du har noe annet som bekymrer deg du burde ta tak i som gjør deg nervøs/redd osv, antar du føler deg "trygg" hjemme. Vet selv hvordan det er å miste søvn pga av bekymringer og paranoia, men ikke så ille du beskriver det. Edit: Tror du det kan hjelpe å flytte? Endret 27. september 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Prøv å ommøbler, sett sengen i samme retning som sengen din hjemme f.eks. Har du det rotete på rommet ditt? Rydd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå