martin91 Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 hei jeg har et z-5500 anlegg og vurderer å kjøpe meg lydkortet x-fi titanium. jeg lurer på hva som blir det beste for ørene av optisk ut på lydkortet, optisk ut på HK eller 3,5 utagnagene på lydkort? er heller ikke sikker på om HK støtter 5.1 optisk ut, noen måte å finne det ut? støtter x-fi titanium 5.1 optisk ut? og hvordan er det samenlignet med optisk ut på HK? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) hei jeg har et z-5500 anlegg og vurderer å kjøpe meg lydkortet x-fi titanium. jeg lurer på hva som blir det beste for ørene av optisk ut på lydkortet, optisk ut på HK eller 3,5 utagnagene på lydkort? er heller ikke sikker på om HK støtter 5.1 optisk ut, noen måte å finne det ut? støtter x-fi titanium 5.1 optisk ut? og hvordan er det samenlignet med optisk ut på HK? Logitech sitt z-5500 burde fint takle 5.1 optisk om det er noen måte å finne det ut på? tja det enkleste er bare å prøve.. Personlig ville jeg ha "kjørt" analogt ut fra lydkort (3.5 minijack) pga at DA-konverterten er mest sansynlig bedre enn den som sitter i z-5500.. dvs om du kjører signalet optisk ut fra lydkortet ditt til z-5500 så er det det DA converteren i z-5500 som avgjør lydkvaliteten.. (DA = digital til analog).. Men du vil lære mye om lyd om du prøver alle muligheter her Lykke til Endret 28. september 2010 av okasin Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 28. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 takk for svar, men jeg lurte egentli mest på om x-fi titanium støtter 5.1 optisk ut, ikke om z-5500 støttet det Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. september 2010 Rapporter Del Skrevet 29. september 2010 x-fi titanium støtter det ja. Men standarden til optisk s/pdif tillater kun 2 kanaler pcm, eller bitstreaming av ferdig komprimert DD eller DTS materiale, dvs film. Å bruke 3.5mm jackene er et langt bedre valg i ditt tilfelle, ikke bare fordi du ikke får surround i spill med optisk kabel, men fordi lydkortet du har er mye bedre enn det som er innebygget i z-5500. Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 29. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2010 ok, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå