Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

optisk eller 6 kanal inn på anlegg

Anbefalte innlegg

hei

jeg har et z-5500 anlegg og vurderer å kjøpe meg lydkortet x-fi titanium. jeg lurer på hva som blir det beste for ørene av optisk ut på lydkortet, optisk ut på HK eller 3,5 utagnagene på lydkort?

er heller ikke sikker på om HK støtter 5.1 optisk ut, noen måte å finne det ut?

støtter x-fi titanium 5.1 optisk ut? og hvordan er det samenlignet med optisk ut på HK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

jeg har et z-5500 anlegg og vurderer å kjøpe meg lydkortet x-fi titanium. jeg lurer på hva som blir det beste for ørene av optisk ut på lydkortet, optisk ut på HK eller 3,5 utagnagene på lydkort?

er heller ikke sikker på om HK støtter 5.1 optisk ut, noen måte å finne det ut?

støtter x-fi titanium 5.1 optisk ut? og hvordan er det samenlignet med optisk ut på HK?

Logitech sitt z-5500 burde fint takle 5.1 optisk :) om det er noen måte å finne det ut på? tja det enkleste er bare å prøve..

Personlig ville jeg ha "kjørt" analogt ut fra lydkort (3.5 minijack) pga at DA-konverterten er mest sansynlig bedre enn den som sitter i z-5500.. dvs om du kjører signalet optisk ut fra lydkortet ditt til z-5500 så er det det DA converteren i z-5500 som avgjør lydkvaliteten.. (DA = digital til analog).. Men du vil lære mye om lyd om du prøver alle muligheter her :)

Lykke til :)

Endret av okasin
Lenke til kommentar

x-fi titanium støtter det ja.

Men standarden til optisk s/pdif tillater kun 2 kanaler pcm, eller bitstreaming av ferdig komprimert DD eller DTS materiale, dvs film.

Å bruke 3.5mm jackene er et langt bedre valg i ditt tilfelle, ikke bare fordi du ikke får surround i spill med optisk kabel, men fordi lydkortet du har er mye bedre enn det som er innebygget i z-5500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...