Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - tomsi42 - 45mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

31. Golden autumn day

post-126935-1288536313,0154_thumb.jpg

1/640s; f/5,6; ISO 100

Gikk meg en lengre tur i nabolaget og nøt høstdagen. Synes dette bildet fanget stemingen, så jeg lar det bli festens siste bilde.

Denne festen har gått fort, og det har blitt bilde hver dag; og da en del av de har vært bra også, så kan man ikke gjøre noe annet enn å si seg fornøyd. Takk for hyggelige kommentarer under veis.

Alternativer:

post-126935-1288536300,2015_thumb.jpg

post-126935-1288536307,5709_thumb.jpg

Lenke til kommentar

var det noe etterbehandling sa du...det må jeg lære(?)

Det er lett å lære, men krever at du bruker Bibble. Nik Software har en lignende plugin for nyere photoshop utgaver.

Når jeg er ferdig med noen oppgaver og arrangementer her, og den Oslo-turen skal jeg kaste meg på Bibble...bare mas og minn meg på det, :!:

Dagens var flott :thumbup: ..fin avslutning på oktober og høst og fest den der....

Lenke til kommentar

Selvfølgelig måtte du avslutte med rundballer :) men hvorfor har du postet to bilder fra i går(30.)? Det første av de to var veldig stilig, btw ;)

edit - tomsi da, i samletråden skriver du i første innlegg at man ikke skal linke bilder, men hva gjør du når du poster dine bidrag? :p

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Selvfølgelig måtte du avslutte med rundballer :) men hvorfor har du postet to bilder fra i går(30.)? Det første av de to var veldig stilig, btw ;)

Det er fordi jeg hadde datert feil - det er fikset nå.

edit - tomsi da, i samletråden skriver du i første innlegg at man ikke skal linke bilder, men hva gjør du når du poster dine bidrag? :p

Det er fordi jeg ikke har fulgt med i timen - me fix :p

Lenke til kommentar

Mange fine svarthvittbilder, ja, i en fin oktoberfest!

Likte alieneggene, som ga meg assosiasjoner til insektegg.. Likte også mandagshimmelen og den lange og snirklete veien.

Stram og fin komp både i den forlatte bygningen og togventingen.

Nærbildet av eggene hadde fint lys - nesten som en indre glød i de deilige (alien-)eggsene de er..

I kaldt uttafor likte jeg fargeversjonen litt bedre - så kaldere ut - ellers er det flotte s/h-konverteringer du har her! :)

De glødende, støyende og vignetterte eggene i spoiler var også en höj(balle)-dare!

..Og til slutt nydelig avslutning i gyllen høstdag.

Skjønner godt at du liker objektivet der - det ser skarpt og fint ut! (Der objektivet ikke plutselig legger på støy eller underlige Bibble-effekter, da..)

Takker for fin fest! Er litt på etterskudd med kommentering og gjennomkikk - hadde nok med å fullføre - derfor kommentarer først nå. Takker for fest og fin organisering! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer alle sammen.

Nei, jeg har ikke tenkt å kjøpe Hasselblad - GF1 duger lenge for meg.

Nå er nok den primære årsaken til støy, undertegnedes mangel på fokus på slike detaljer. Bibble har sine svakheter, men de ligger stort sett i en flaky vignetterings-plugin. Resten er nok desverre feil 40.

Men det har uansett vært en morsomt oktobefest - har desverre ikke fått tid til å følge med resten. Rett og slett for mange dyktige deltagere med flotte bilder til å få med meg alt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Mye flott her, Tomsi.

Takk for at du linket til tråden. Du er en veldig kreativ fotograf og du er særlig streng i dine komposisjoner og utsnitt. Fått mye bra inspirasjon av dine bilder, og du bryter mange "regler", noe jeg liker svært godt.

Noen av bildene er også veldig imperfekte rent teknisk, noe som fyller dem med historie og tanker. Knallbra jobbet!

Kommer til å bruke dine motiv som inspirasjon til min 45mm F1.8 "utfordring", hvis det er greit :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...