kaian Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Tror de handlet gassmasker sammen åååh, så romantisk Flott bilde! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg skjønner heller ikke helt at den første i spoiler ikke gjorde seg i 1:1, men er enig i at det nok er enda bedre når du får med litt flere bord uten å miste noen av lampene. Likte det ihvertfall veldig godt. Nå er vel det bildet i 1:1 Men det er bedre i 4:5. Det eneste som ødelegger litt er damen i mobiltelefon ute på plassen. Tar bort litt av tidsreisen man gjerne får med B&W. Jeg likte også veldig godt det andre bildet i spoiler. Paret var også bra, men ville kanskje latt være å ta med plastbøtten og detaljene til venstre og heller fått med mer av klesraden til høyre. Likte stemningen i det, med hånden på ryggen som for meg er det som gjør bildet. Godt sett. Er enig at damen med mobilen ødelegger litt. Problemet med å ikke ta med plastbøtten, er at jeg da ikke fikk med pappeskene i bilen. Lagde et nytt utsnitt fra originalen (for å sjekke), men bildet mistet mer enn det tjente ... Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Jeg skjønner heller ikke helt at den første i spoiler ikke gjorde seg i 1:1, men er enig i at det nok er enda bedre når du får med litt flere bord uten å miste noen av lampene. Likte det ihvertfall veldig godt. Nå er vel det bildet i 1:1 Men det er bedre i 4:5. Det eneste som ødelegger litt er damen i mobiltelefon ute på plassen. Tar bort litt av tidsreisen man gjerne får med B&W. Jeg likte også veldig godt det andre bildet i spoiler. Paret var også bra, men ville kanskje latt være å ta med plastbøtten og detaljene til venstre og heller fått med mer av klesraden til høyre. Likte stemningen i det, med hånden på ryggen som for meg er det som gjør bildet. Godt sett. Er enig at damen med mobilen ødelegger litt. Problemet med å ikke ta med plastbøtten, er at jeg da ikke fikk med pappeskene i bilen. Lagde et nytt utsnitt fra originalen (for å sjekke), men bildet mistet mer enn det tjente ... Javisst er det 1:1. Ser det nå. Syntes det var litt merkelig at det skulle være 4:5 men trodde jeg ble lurt av at det var portrett format, men det var det jo ikke.. Da må det virkelig være bra i 4:5 for 1:1 syntes jeg var veldig flott. Endret 26. oktober 2010 av SR-L Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 26. Baby it's cold outside 1/60s; f/5,6; ISO 200 En litt lettvint løsning i dag - åkeren rett utenfor huset. Fargeversjonen ser dere her. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Akkurat denne synes jeg kledde farger. Morgengryen (?) kler farger, og fargene fremhever det kalde inntrykket. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Så litt kaldt og goldt ut der ja Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Bare stopper innom nok en gang for å si at jeg liker stilen din! Inspirerende, har jobbet mer med 1:1 selv i det siste også =) Merker jeg får lyst til å se om det ikke går an å hilse på folk her på en fototur en dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Akkurat denne synes jeg kledde farger. Morgengryen (?) kler farger, og fargene fremhever det kalde inntrykket. Er i grunn enig med deg der. Men har man sagt s/h og 1:1, så ... Så litt kaldt og goldt ut der ja Dt verste er at det er en-to måneder for tidlig. Bare stopper innom nok en gang for å si at jeg liker stilen din! Inspirerende, har jobbet mer med 1:1 selv i det siste også =) Merker jeg får lyst til å se om det ikke går an å hilse på folk her på en fototur en dag. Hyggelig å kunne inspirere. Fototreff kan det bli en ordning med. Den neste er 7. november. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 27. Up on Cripple Creek 1/60s; f/2.8; ISO 800 Denne lille elvestumpen er i nabolaget - mesteparten er i rør, men akkurat her, og litt nedover, så er den åpen. Men ikke lang nok til å lage en tur av ... Også denne gjør seg nok muligens bedre i farger ... Et par andre varianter: Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Likte no 2 i spoileren veldig godt. X files höyballer? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Likte no 2 i spoileren veldig godt. X files höyballer? Ja, den var veldig bra...(den creek'n så litt skummel ut) Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Likte no 2 i spoileren veldig godt. X files höyballer? Helt enig! De gløder jo nesten i det triste høstværet. Ser rett og slett ut som Tomsi har valgt feil, i hvert fall i mine øyne. Det er ikke alltid det mest teknisk perfekte bildene blir de med mest sjel. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Helt enig! De gløder jo nesten i det triste høstværet. Ser rett og slett ut som Tomsi har valgt feil, i hvert fall i mine øyne. Det er ikke alltid det mest teknisk perfekte bildene blir de med mest sjel. Må jo innrømme at jeg var veldig i tvil. Men ettersom det har blitt en del høyballer og åkere i denne festen, valgte jeg noe annet edit: For de som lurer på hvordan jeg fikk til den effekten, så var det ved hjelp av en plugin i Bibble - dette er en emulering av Kodalth film. En variant som også anew har lekt med. Endret 28. oktober 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 X-files traktoreggene får min stemme også! Utrolig schtilige! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Vakker blues i Up on Cripple Creek, -men ja, det er nok best i farger. Spoiler to er bare ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) 28. Mystery Walk 1/30s; f/4; ISO 800 Color Fantasy er en fin båt ... Et par alternativer Endret 31. oktober 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) 29. I want a hot dog (for my roll) 1/640s; f/2.8; ISO 100 Fikk noen fine timer i Kiel, før vi måtte vende tilbake til båten og bluesen. Noen alternativer: Endret 31. oktober 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Dette må være en av dine beste utfordringer. Jeg digger svart-hvitt og 1:1 formatet. Meget bra, Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 27. Up on Cripple Creek Det andre egg-bildet med mye "tåke" er en favoritt...var det noe etterbehandling sa du...det må jeg lære(?) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 var det noe etterbehandling sa du...det må jeg lære(?) Det er lett å lære, men krever at du bruker Bibble. Nik Software har en lignende plugin for nyere photoshop utgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå