Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - tomsi42 - 45mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner heller ikke helt at den første i spoiler ikke gjorde seg i 1:1, men er enig i at det nok er enda bedre når du får med litt flere bord uten å miste noen av lampene. Likte det ihvertfall veldig godt.

Nå er vel det bildet i 1:1 ;) Men det er bedre i 4:5.

Det eneste som ødelegger litt er damen i mobiltelefon ute på plassen. Tar bort litt av tidsreisen man gjerne får med B&W. Jeg likte også veldig godt det andre bildet i spoiler. Paret var også bra, men ville kanskje latt være å ta med plastbøtten og detaljene til venstre og heller fått med mer av klesraden til høyre. Likte stemningen i det, med hånden på ryggen som for meg er det som gjør bildet. Godt sett.

Er enig at damen med mobilen ødelegger litt. Problemet med å ikke ta med plastbøtten, er at jeg da ikke fikk med pappeskene i bilen. Lagde et nytt utsnitt fra originalen (for å sjekke), men bildet mistet mer enn det tjente ...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke helt at den første i spoiler ikke gjorde seg i 1:1, men er enig i at det nok er enda bedre når du får med litt flere bord uten å miste noen av lampene. Likte det ihvertfall veldig godt.

Nå er vel det bildet i 1:1 ;) Men det er bedre i 4:5.

Det eneste som ødelegger litt er damen i mobiltelefon ute på plassen. Tar bort litt av tidsreisen man gjerne får med B&W. Jeg likte også veldig godt det andre bildet i spoiler. Paret var også bra, men ville kanskje latt være å ta med plastbøtten og detaljene til venstre og heller fått med mer av klesraden til høyre. Likte stemningen i det, med hånden på ryggen som for meg er det som gjør bildet. Godt sett.

Er enig at damen med mobilen ødelegger litt. Problemet med å ikke ta med plastbøtten, er at jeg da ikke fikk med pappeskene i bilen. Lagde et nytt utsnitt fra originalen (for å sjekke), men bildet mistet mer enn det tjente ...

Javisst er det 1:1. Ser det nå. Syntes det var litt merkelig at det skulle være 4:5 men trodde jeg ble lurt av at det var portrett format, men det var det jo ikke.. Da må det virkelig være bra i 4:5 for 1:1 syntes jeg var veldig flott.

Endret av SR-L
Lenke til kommentar

Akkurat denne synes jeg kledde farger. Morgengryen (?) kler farger, og fargene fremhever det kalde inntrykket.

Er i grunn enig med deg der. Men har man sagt s/h og 1:1, så ...

Så litt kaldt og goldt ut der ja :yes:

Dt verste er at det er en-to måneder for tidlig.

Bare stopper innom nok en gang for å si at jeg liker stilen din! Inspirerende, har jobbet mer med 1:1 selv i det siste også =) Merker jeg får lyst til å se om det ikke går an å hilse på folk her på en fototur en dag.

Hyggelig å kunne inspirere. Fototreff kan det bli en ordning med. Den neste er 7. november.

Lenke til kommentar

27. Up on Cripple Creek

post-126935-1288196206,9573_thumb.jpg

1/60s; f/2.8; ISO 800

Denne lille elvestumpen er i nabolaget - mesteparten er i rør, men akkurat her, og litt nedover, så er den åpen. Men ikke lang nok til å lage en tur av ...

Også denne gjør seg nok muligens bedre i farger ...

post-126935-1288196219,5791_thumb.jpg

Et par andre varianter:

post-126935-1288196224,0109_thumb.jpg

post-126935-1288196227,2569_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Helt enig! De gløder jo nesten i det triste høstværet. Ser rett og slett ut som Tomsi har valgt feil, i hvert fall i mine øyne. Det er ikke alltid det mest teknisk perfekte bildene blir de med mest sjel.

Må jo innrømme at jeg var veldig i tvil. Men ettersom det har blitt en del høyballer og åkere i denne festen, valgte jeg noe annet ;)

edit: For de som lurer på hvordan jeg fikk til den effekten, så var det ved hjelp av en plugin i Bibble - dette er en emulering av Kodalth film. En variant som også anew har lekt med.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...