bareanton Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Genialt! Manuelt tiltobjektiv! Helsiken, det der fikk jeg også lyst å prøve. Interessant tråd å følge med i! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 6. oktober Tilt-shift på løpebanen. ISO400, 1/80, F/4 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hehe, fantastisk. Og jeg som synes det er vanskelig å få til denne typen bilder med et ordentlig tilt-adapter. Du mangler riktignok en del skarphet i fokusplanet, men likevel imponerende resultater. To flotte himler lenger nord i tråden også forresten! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Flott den gylne soloppgangen. Og der kom det ja, man sier gjerne at man skal bruke tilt med fatning, altså ikke overdrive. Men du har visst totalt mistet fatningen. Miniatyreffekten er tydelig, men objektivet må være vanskelig å benytte på den måten. Fin komp i dagens, går ut i fra at de shifter på å dra. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 4 oktober var veldig fint. Snadder soloppgang! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) 7. Oktober Tråden burde kanskje innledes med en advarsel for dem som får utslett av for mange gule og ildrøde soltransisjoner, men her kommer uansett enda en, fra Estenstaddammen på Trondhjems beste østkant. edit, glemte exifen: ISO400, 1/250, F/4 Og der kom det ja, man sier gjerne at man skal bruke tilt med fatning, altså ikke overdrive. Men du har visst totalt mistet fatningen. Miniatyreffekten er tydelig, men objektivet må være vanskelig å benytte på den måten. Fin komp i dagens, går ut i fra at de shifter på å dra. Trippelt ordspillpoeng til herren i grått! Endret 7. oktober 2010 av ventle Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Enda et flott soltransisjonsbilde. Ble først litt forvirret over dybdeskarpheten her, men synes det ble bra! Flotte farger, nydelig bilde! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Så lenge soltransisjonene presenteres på denne måten, så kan du godt fortsette. Dagens er foreløpig den beste. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ble et flott løperbilde, med interessant tilteffekt. Ikke lett å plassere fokus, antar jeg! Soltransisjonen var beste hittil - nydelig himmel og flotte strå. Uvant fokus, men det funker. Tror ellers jeg har funnet konklusjonen på denne oktoberfesten: Ventle har mistet fatningen! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hehe, fantastisk. Og jeg som synes det er vanskelig å få til denne typen bilder med et ordentlig tilt-adapter. Du mangler riktignok en del skarphet i fokusplanet, men likevel imponerende resultater. +1! Hva er det med "soltransisjon"? Hvis man ikke kan vite om det er opp eller ned, så foretrekker jeg et barns intuitivt valgte "solgang" Uansett, veldig fin solgang! Det er så kult at du gjør dette med et objektiv som ikke passer på kameraet, at jeg har vanskelig for å sitte stille! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) 8. Oktober - død og pinne Nok med den derre sola som kommer og går til alle døgnets tider, på tide med litt nærbilde igjen. Død rognebær i steinrøys (steinrøysa til høyre). ISO400, 1/250, F/3.5 (første på full åpning) Takker for kommentarer. Kaian, du skal da ikke sitte stille nå uansett, du skal løpe rundt og ta bilder Note to self: ta bilde av fatningen så Trondster skjønner at jeg ikke har mista den, bare lagt den til side for en stund Endret 8. oktober 2010 av ventle Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 9. oktober - Fastride Fastride er ett uhøytidelig sykkelritt i ei løype hovedsaklig på stier og med negativ høydeforskjell og løpstid på 5-10 minutter. deltagerne er alt fra elitesyklister med lette karbonsykler til turister som aldri deltar i konkurranse (utenom fastride). Overskuddet fra startkontigenten, dvs det som ikke går med til å kjøpe pølser og brus og en sjokoladeplate til vinneren, går til ett veldedig formål, denne gangen var det MS-forbundet som fikk potten. ISO500, 1/125, F/5.6 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 42. Skispringen Skihopping i det grønne og panorering på programmet i dag. ISO320, 1/200, F/5.6 Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 8. Oktober - død og pinne Töft. Liker den halveis makro følelsen. Röde fargen gjør seg i kontrast til bakgrunn. Ogsaa heldig med det graafagre forløpet i bakgrunn. 9. oktober - Fastride Og det er tatt med manuell fokus, samtidig som du holder objektive fast til kamera? Det er sterkt. 42. Skispringen 101010, binaer - desimal omvandling? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Fastride likte jeg. Tøft komponert! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 7. Oktober var kjempefint. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 42. Skispringen Imponerende hva du får til med oppsettet ditt. Jeg sliter med å panorere når kamera henger fast i objektivet, så jeg kan tippe hvor vanskelig det var for deg. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) 11. Oktober: Nye rekrutter Dekor på inngangspartiet til den nye friidrettshallen i Trondheim, Ranheimshallen, der hvor byens unge og ikke fullt så unge friidrettstalenter og -rekrutter skal legge grunnlaget for fremtidige prestasjoner. ISO400, 1/100, F/5.6 42. Skispringen 101010, binaer - desimal omvandling? Riktig, en liten Douglas Adams-allusjon Endret 11. oktober 2010 av ventle Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 12. oktober - evil eye 1 Liten produktfoto-seanse med oktoberfestobjektivet fra i fjor, også en skarp, manuell affære. ISO250, F/5.6, 1/125, drahjelp fra ett par blitser. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 12. oktober - evil eye 1 Liten produktfoto-seanse med oktoberfestobjektivet fra i fjor, også en skarp, manuell affære. Den har jeg og. Trivelig liten sak. Foretrekker den over 50mm F/1.8 AF-D. Men "evil". Slik ville jeg ikke beskrevet den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå