Sempai Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg ny PC og vurderer i den forbindelse å kjøpe en maskin som har PhysX. Jeg har på nettet lest at "PhysX er teknologi fra nvidia som tillater å bruke skjermkortet til å regne ut fysikk i spill, med andre ord bevegelsene til objekter, endringer i objekter osv. Disse oppgavene ville ellers blitt utført av CPU, og PhysX gir ofte en god ytelsesløft. PhysX kan være et godt alternativ hvis du har et eldre skjermkort fra nvidia liggende og planlegger å kjøpe et nytt fra nvidia, slik at du kan sette opp det gamle til å jobbe med PhysX og det nye med grafikk." Har noen erfaringer med dette? Hva skjer dersom jeg bruker et gammelt skjermkort til å gjøre denne PhysX jobben (eks. et gammelt GeForce 4 kort). Vil dette forbedre ytelsen selv om kortet er "dårlig"? Eller vil dette kunne forverre grafikken i spill? Mvh. Senpai Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Physx støttes bare av Nvidia 8600 GT og nyere. Liste over Physx klare GPU'r Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 PhysX er dessverre oppskrytt. Saken i den virkelige verdenen er slik at selv om en drøss med spill har PhysX, så kjører disse i software. De som bruker hardware og er verdt å titte på kan man faktisk telle på EN HÅND! Mafia 2, Mirrors Edge, Batman's asylum og Ghost Recon er de som er verdt å titte på når det gjelder PhysX akselerasjon. Personlig forsvarer ikke dette strømbruken av kortet og deretter strømregningen som følger av kortet på tomgang. Full liste ser du her: http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Takk for svarene! Da tror jeg heller at jeg bør kjøpe ett kort, og evt. oppgradere til SLI en gang i fremtiden... Listen over spill som støttet Physx var ikke akkurat imponerende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå