hevneren2 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Zepto Znote 6615wd. 3 år gammel. Win7. Funker perfekt i safemode. Problemet er at maskinen går i en syklus av å låse seg i 3-4 sek (med samme lyd som en diskettstasjon som surrer og går), jobber normalt i 0.5sek låser seg 3-4 sek etc... Dette kan løse seg av seg selv, men som regel må jeg forceboote den. Dette kan starte før jeg en gang får logget inn, eller etter noen timers bruk, uavhengig av spill og andre programmer.(overheating?) Testa harddisken og ram med div software jeg fant på nettet og alt var i orden. Scanna med NOD32, fant ingen ting. Drivere er helt nye. Ikke installert noen nye programmer i det siste. MEN, samtidig som problemet begynte ville ikke lengre Ad-aware starte, selv etter reinstallasjon, og i firefox får jeg en feil hvor bokmerker og etc ikke er tilgjengelig samt "gråe" frem-tilbake knapper og menyer... Noen som kjenner igjen dette som et virus eller lign? eller er det harddisken som kneler? eller må jeg rett og slett bare reinstalle win7? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 sjekk at harddisken sitter skrudd fast. symptomene og lydene har jeg vært borti før, da har det vært løs kabel i en stasjonær pc. Evt holder harddisken på å ta kvelden. Grunnen til at lydene kommer og pc`n henger er at pc`n mister kontakt med harddisken, harddisken slår seg av og på igjen, gjerne flere ganger, så får pc`n kontakt igjen. Lenke til kommentar
hevneren2 Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 sjekk at harddisken sitter skrudd fast. symptomene og lydene har jeg vært borti før, da har det vært løs kabel i en stasjonær pc. Evt holder harddisken på å ta kvelden. Grunnen til at lydene kommer og pc`n henger er at pc`n mister kontakt med harddisken, harddisken slår seg av og på igjen, gjerne flere ganger, så får pc`n kontakt igjen. ja, ok. takk, det kan jeg sjekke. den sitter jo i en laptop som beveger seg mye. andre forslag er fortsatt velkomne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå