Fjøslukt Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hei.. Har en kammerat med en harddisk med noe skader på.. Dette er bare en del av harddsiken, men han får ikke installert Windows fordi den finner noe feil.. Er det mulig å flytte litt, slik at ignorerer den skadde delen og kun kan benytte seg av det som virker.. HDD blir da selvsagt mindre, men vil da virke.. Er dette mulig? Mvh, Fjøslukt Lenke til kommentar
Jaue|K|ng Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Prøv en grundig skandisk på disken, dette pler å hjelpe! For da gjør den slik at ikke området som er skadet/ødelagt ikke blir skrevet til. Jeg er selv gjort sånn på en av mine disker. Den hadde ganske mye problemer, den bare sto å bråkte. Så tok jeg en grundig scandisk, og badsectorsene ble funnet. Den disken bruker jeg som boot/upload på servern nå :smile: Lenke til kommentar
schwin Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Norton DiscDoctor funker fint og. Det er bare å få merket bad-sectors på en eller en annen måte, slik at de forblir ubrukt.. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Med mindre det bare gjelder noen få sektorer, og de var slik da harddisken var ny, bør han få den byttet. Om det først begynner å komme bad sectors på en disk, varer det sjelden lenge før den er ubrukelig, og da får han ikke ut det som ligger der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå