Gå til innhold

Hjelp til å finne riktig TV-kort

Nikko_

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurer på å anskaffe meg et TV-kort og i den anledningen lurer på jeg hvilken type jeg skal ha.

Jeg har kabel-tv fra GET, men ingen digital boks. Kabelen går direkte inn i TVen og jeg bytter kanal med TVens egen fjernkontroll.

Hvilke TV-kort er det jeg da jeg kan bruke? Kom med eksempler, både PCI- og USB-baserte.

Er signalet digitalt eller analogt hos meg?

På forhånd tusen takk for hjelpa.

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen

Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger et kort som har analog tuner. Det er kanskje vanskelig å finne noen som bare har analog, men det finnes kombinasjon av analog og digital. Eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354342

Signalet hos deg er både analogt og digitalt, men det er bare den analoge biten du kan bruke på et slikt kort.

De digitale kanalene kan du bare se med Get sin dekoder (dvs man må være ekspert for å få til noe annet).

Alle henvisninger til "DVB" betyr digitale signaler.

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Jeg trodde også at mitt signal kun var analogt.

Kan jeg ikke bruke et slikt kort da?

PS: har en liten mini-tv på 7" her. Testa den og den fungerte prima. Det må jo også bekrefte at jeg har analogt signal. Dermed vil også et analogt tv-kort fungere på samme måte, sant?

Forresten, en jeg snakka med nevnte noe om mpeg2 og mpeg4 tror jeg, men det er vel kun i forhold til digitale kort? Dette er vel ikke noe jeg trenger å tenke på?

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar

Takker for all hjelp.

TV-kort er nå bestilt , og jeg vil komme med erfaringer etterhvert. Det blir spennende å se hvordan det fungerer i forhold til den programvaren du refererer til Hårek.

Jeg kjøpte det TV-kortet på eBay. Det er så billig at det gjør ingenting om jeg skulle møte enkelte problemer. Time will show! :)

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...