Nikko_ Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Heisann. Jeg lurer på å anskaffe meg et TV-kort og i den anledningen lurer på jeg hvilken type jeg skal ha. Jeg har kabel-tv fra GET, men ingen digital boks. Kabelen går direkte inn i TVen og jeg bytter kanal med TVens egen fjernkontroll. Hvilke TV-kort er det jeg da jeg kan bruke? Kom med eksempler, både PCI- og USB-baserte. Er signalet digitalt eller analogt hos meg? På forhånd tusen takk for hjelpa. Ha en fin dag! Med vennlig hilsen Steffen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Du trenger et kort som har analog tuner. Det er kanskje vanskelig å finne noen som bare har analog, men det finnes kombinasjon av analog og digital. Eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354342 Signalet hos deg er både analogt og digitalt, men det er bare den analoge biten du kan bruke på et slikt kort. De digitale kanalene kan du bare se med Get sin dekoder (dvs man må være ekspert for å få til noe annet). Alle henvisninger til "DVB" betyr digitale signaler. Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Takk for innspill. Jeg trodde også at mitt signal kun var analogt. Kan jeg ikke bruke et slikt kort da? PS: har en liten mini-tv på 7" her. Testa den og den fungerte prima. Det må jo også bekrefte at jeg har analogt signal. Dermed vil også et analogt tv-kort fungere på samme måte, sant? Forresten, en jeg snakka med nevnte noe om mpeg2 og mpeg4 tror jeg, men det er vel kun i forhold til digitale kort? Dette er vel ikke noe jeg trenger å tenke på? Endret 27. september 2010 av Steffen2k Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Det kortet kan sikkert virke, det støtter PAL. Hvis du har Win7 ville jeg undersøkt om det fungerer i Media Center, og ikke er avhengig av spesiell software. Mpeg gjelder bare for digitale kort. Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Glimrende. Ja, kjører Win 7 64-bit. Hva er fordelen med å bruke Windows media center? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Det er moderne programvare for TV. Kortprodusentenes egen programvare er ganske snever, og bugs blir sjelden rettet opp. MediaPortal skal også være svært bra. Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Takker for all hjelp. TV-kort er nå bestilt , og jeg vil komme med erfaringer etterhvert. Det blir spennende å se hvordan det fungerer i forhold til den programvaren du refererer til Hårek. Jeg kjøpte det TV-kortet på eBay. Det er så billig at det gjør ingenting om jeg skulle møte enkelte problemer. Time will show! Endret 28. september 2010 av Steffen2k Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) TV-kort er mottatt og installert for en tid tilbake. Likevel opplever jeg en del problemer. Jeg henviser til denne tråden. Har du peiling Hårek? Endret 3. desember 2010 av Steffen2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå