Gå til innhold

Minus i banken

Adrian*

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har litt problemer å skjønne dette med banken. Jeg har ett Visa Electron kort som jeg har brukt mye i utlandet og når jeg kom hjem gikk jeg på flyplassen så jeg hadde over 800kr på kortet, så 2 dager senere sjekket jeg her hjemme, der sto det 400kr. Jeg ventet da 2dager og det sto fremdeles 400kr så jeg tok ut 400kr og brukte de opp.

Jeg sjekket idag og da sto det

Disponibelt: 0,00kr

Bokført: -392.42kr

Så nå lurer jeg på om jeg har 392 kr i minus ?

- Adrian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er ute og reiser er det ikke alltid de trekker penger fra deg med en gang, derfor er det mulig å overtrekke kortet. For å svare på ditt spørsmål konkret: Ja, du er i minus og skylder banken din penger.

EDIT: oi, så ikke svaret ovenfor.

Endret av kreppsen
Lenke til kommentar

Hei, ikke for og stjele threaden din, men ser ut som du har fått svar og derfor våger jeg og spør.

Jeg er 16 år uten inntekt utenom penger fra foreldre. Jeg var i banken forrige uke og spurte om VISA kort og det får jeg denne uka. Banken sa at jeg kan gå i minus, hva skjer så? Er det noen form for renter og hvor stor er den? Har sparebanken1.

Lenke til kommentar

Er det overtrekk så er det kun gebyr hos de fleste banker.

For eks overtrekksgebyr kr 95 osv.

Er det kreditt på kortet, dvs du kan overtrekke med vilje så er det renter som et mastercard.

Edit: Det skal stå i avtalen du får med.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, ikke for og stjele threaden din, men ser ut som du har fått svar og derfor våger jeg og spør.

Jeg er 16 år uten inntekt utenom penger fra foreldre. Jeg var i banken forrige uke og spurte om VISA kort og det får jeg denne uka. Banken sa at jeg kan gå i minus, hva skjer så? Er det noen form for renter og hvor stor er den? Har sparebanken1.

Du kan avslutte kortet og gå din vei uten å betale, det er ikke lov å sette noen under 18 år i gjeld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...