Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp! Vurderer bredbåndstilbud

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg deler i dag bredbånd med naboen via Wifi. Jeg betaler ca 220,- for en delt ca 4000/700 (i praksis) linje. Naboen betaler for fasttelefon. Jeg er som regel fornøyd og opplever det som billig, men av og til (et par dager pr måned) er det ustabilt og det er naboen som har kontroll på evt resetting av ruter etc. Nettverket er satt opp med WPA kryptering.

Nå har Ventelo tilbud om 20000/1000 linje til 299,- (+nettavgift til 70,-). Er litt usikker på hva jeg skal synes. Det vil jo utvilsomt bli raskere og kanskje mer stabilt. Men jeg opplever ikke kapasitet som en vesentlig begrensning i dag. Er sikkerhet et viktig argument her? WPA er vel en brukbar kryptering? (Bor i tomannsboligstrøk i storby).

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WEP og WPA har blitt knekt og blir sett på som usikker. WPA2 er det du bør bruke, sammen med andre sikkerhets funksjoner som f.eks MAC addresse filtering osv.

Ang. tilbudet så kan ikke jeg si noe om. Det er lommeboken din som bestemmer der. :thumbup:

Du sier du bor i et tomannsboligstrøk. dvs det er mangen rundt deg? Dette kan også føre til ustabilitet for Wifi. Har du ikke mulighet å trekke kabel opp?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...