Gå til innhold

Mest brukervennlige metoden for å aktivere et mobilnr på en bruker med SMS?

10 stemmer

1. 1. Hvilken metode er mest brukervennlig:

• Brukeren får tilsendt en kode som må tastes inn
      10
    • Brukeren får en kode oppgitt som må sendes inn
      0

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en diskusjon på gang med en kamerat om hvilke av de følgende metodene som er enklest og mest brukervennlig for en bruker:

- Registrere seg og få oppgitt en kode som brukeren sender inn til et kortnummer.

- Registrere seg med mobilnr på nettsiden og få tilsendt en SMS med en kode som må oppgis på nettsiden.

Formålet er at når en bruker registrerer seg så skal vi være sikre på at et mobilnr blir registrert, at nummeret er korrekt og at brukeren har tilgang på det.

Brukergruppen vil være bred, så her snakker vi om både yngre og eldre brukere. Potensielt i det minste.

Takker for innspill :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uten tvil ville jeg foretrekke å få tilsendt koden fremfor å måtte sende koden.

1. Det er mye lettere å skrive på tastaturet enn på mobilen, ergo mer brukervennlig.

2. Det er mer komplisert å sende koder på sms. Er lett å bli forvirret om man er fersk. Skal nøkkelordet være foran selve meldingen? Må det være samme case? og sikkert flere andre spørsmål kan dukke opp.

3. Jeg ville nølt med å sende sms, må jeg betale for å sende denne sms'en? Koster sikkert maks 20 kr uansett, men jeg hadde vurdert om jeg egentlig trenger denne registreringen i det hele tatt. Ikke alle som leser EULA og slikt, faktisk de færreste. Og selv om du skriver GRATIS Å SENDE med blinkende skrift og 40 pixler, er det ikke sikkert det går opp for alle i det de tar fram telefonen. Mottar jeg en sms er jeg iallefall sikker på at jeg ikke blir belastet på regningen.

4. Det er mer vanlig å motta kode på sms enn omvendt ved registrering, derfor er flere folk mer vant til det --> mer brukervennlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...