kso100 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Håper på litt hjelp til kjøp av laptop med ønskede egenskaper (i prioritert rekkefølge): 1. Batterilevetid Film i ca 4 timer på batteriet. Om det lar seg gjøre.. Jeg pendler en del. 2. Varmeutvikling Har ofte laptopen på fanget så vil helst unngå de som blir veldig varme. Men gjerne ikke for støyende heller. 3. Grafikkort Spiller stort sett spill av litt eldre dato. Ikke de mest krevende spillene heller.. Civ4, den lengste reisen, monkey island for å gi noen eksempler. Men jeg vil gjerne at den skal kunne kjøre feks Fable3 uten store problemer. Er ikke så velig kresen på grafikken, men min forrige laptop kræsjet støtt og stadig under spilling, det vil jeg helst unngå med den nye.. Har ofte laptopen kobla opp til tv'en og ser filmer mens jeg jobber eller surfer. Ingen krevende programmer, men det blir en del multitasking.. Jeg legger gjerne i noen ekstra kroner for å få en laptop med få problemer fra en produsent\forhandler som tar seg av de som måtte oppstå, uten for mye tyning.. Lar dette seg kombinere i en data til toppen 11.000? Kan jeg evt komme meg unna med en billigere data? Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 dette kan vi klare lett! ville anbefalt Noen Fra Acer/Asus! her er en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598463 står ca 3.5timers bateritid! den er å på tilbud til kun 8995kr! veldig billig og veldig god maskin) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 TimeLineX x820TG avhengig av skjermstørrelse: TimelineX 3820TG Mindre skjermstørrelse gir bedre batteritid. 13,3"-utgaven burde holde minst 4 timer med video, hvis ikke nærmere 5 timer, og nesten like bra med 14,1" Lenke til kommentar
kso100 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Tusen takk for svar! Tok litt tid før jeg klarte å bestemme meg. Det stod tilslutt mellom Asus U45JC og Acer TimelineX 5820TG (med 9 cellers batteri). Asus: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597459 Acer: https://www.elprice.no/elprice/default.asp?page=vare&ProdusentID=LX.PTN02.188 Blei til at jeg bestilte Acer'en pga grafikkortet.. Kom på 7999kr fra Elprice, så gjennstår det å se hvor lang tid det tar før de får sendt den. Virker som de er litt sløve når det kommer til leveringstider. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Vil anbefale å kjøpe en SSD med pcen, og kjøre fra den istedet. Sparer kanskje litt batteri og merkes veldig godt når du starter opp pcen "on-the-go" De tåler også mye mer enn en vanlig harddisk gjør i form av støt og sånt. Lenke til kommentar
kso100 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Takk for tipset Høres ikke dumt ut, er det 2.5" som passer i laptoper? Kan det skape problemer mtp eventuelle framtidige reklamasjoner at jeg har "tuklet" med den? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Vet ikke noe om reklamasjoner som blir brutt, jeg fjernet hvertfall ingen "Warranty Void if Removed" klistremerker da jeg bytta om. Det vil kanskje skape problemer med service though. Lenke til kommentar
kso100 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Ok, skal heller vurdere saken når jeg får laptopen. Takk for god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå