foffa Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Har akkurat bygget ny fil server og instalert w7 mest for å se at hardware er stabil, da det er brukt kun gamle komponenter, alle delte mapper kommer opp på de andre pc i nettet men får ikke tilgang, men det som er rart er at de mappene som har samme navn som i min gamle fil server får jeg tilgang til ??? så følger spent med på denne tråden Hilsen Foffa Endret 30. september 2010 av foffa Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Du må angi at alle skal ha tilgang til de delte mappene. Hva har du som firewall? Lenke til kommentar
foffa Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Har angitt at mappene skal deles,kun firewall i ruter D Link dir 655 Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Har du gitt gjester tilgang til de mappene? Det er lurt å ha machende brukernavn og passord på server og klienter... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Har angitt at mappene skal deles,kun firewall i ruter D Link dir 655 Der har du antakelig årsaken.Jeg har pleid å anskaffet en switsj i tillegg til ruter for å få nett-tilgang, og unngår dermed at interntrafikken må innom ruteren. Lenke til kommentar
foffa Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Det er kun som intern fil server den brukes alså ikke mot nett, og det brukes ikke passord Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Det er kun som intern fil server den brukes alså ikke mot nett, og det brukes ikke passord Spiller ingen rolle hva serveren din ellers skal gjøre eller ikke gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå