bIsk0p Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 [...]Hva er flaut med å ikke drikke øl? Har aldri fortstått hvorfor i all verden man skal tvinge seg til å drikke noe man synes er pyton. Selv drikker jeg min rusbrus når jeg føler for det, og når jeg har lyst, det hender til og med at jeg ikke vil ha alkohol heller. Hjelpes, jeg er skikkelig barnslig.(..) Er egentlig heilt enig, det beste er å drikke noke som du liker. Det som er med øl er at du vanligvis ikkje liker smaken fyrste gongen med etterkvart som du venner deg til at ikkje alt du drikker smaker søtt så er faktisk øl veldig godt. I tillegg så er det forholdsvis mykje billegare å drikke øl framfor rusbrus. Jeg drikker ikke øl og har ikke noe problem å innrømme det (men igjen, jeg liker ikke brus, pølser, potetstappe, fiskepinner, fiskeboller. Så er vel et mobbe offer uansett..) jeg har rett og slett aldri tatt meg tid til å like det da jeg var yngre, alltid hatt penger og tilgang på sprit som jeg synes er bedre. Men jeg kunne tenke meg å like øl, mulig jeg tar meg tiden også en gang, da det er noe med å ta seg en utepils når sola skinner om sommeren. Det er også lettere enn å ta med seg sprint og blande vann hvis man er på stranda eller skal grille ute Rusbrus/cider er no-no for min del! Jeg skal nok gå igjennom denne tråden når jeg er klar for å like øl! =) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 I går drak jeg en Nøgne Ø Wit, den VAR GOD, forfriskende tørst slukkende, nam nam rett og slett. I dag drakk jeg en Fullers ESB, var litt skuffet, den var helt greit, men ikke noe fantastisk. MEN jeg drikker når Samuel Smiths Imperial Stout, DEN ER DRIT GOD, det er faktisk hint av nesten peated whisky, mørk mørk, men stort og holdbart skumm, skjokolade, peat, kaffe, brent malt. Virklig god, den har ikke den samme sjokolade/bitter smaken som Nøgne Ø sin imperial stout. men fryktlig god. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvor kjøpte du nøgne ø wit og Samuel Smiths Imperial Stout? Pris? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Husker jeg rett så har noen sagt i en annen tråd at Nøgne Ø Wit kan kjøpes på på Meny. Endret 14. oktober 2010 av ;_; Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hvor kjøpte du nøgne ø wit og Samuel Smiths Imperial Stout? Pris? Samuel Smith må man nok på polet for å få tak i - Wit tror jeg blir solgt i butikk. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Hvor kjøpte du nøgne ø wit og Samuel Smiths Imperial Stout? Pris? Wit, hadde dem på ICA kosta 32kr halv literen, Smiths Imperial stout er bestillingsvare på polet. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Om du liker øl med tykk konsistens anbefaler jeg deg å se om du finner Weihenstephaner. Dette er et rent nyteøl som du tar en flaske for kosens skyld =) Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Bare drikk øl, så kommer det seg Lenke til kommentar
Flin Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Er utrolig mye godt øl så det er mye bra å velge i. Prøvde en nye øl for ikke så lenge siden fra Belgia, de har veldig mye godt øl, Silly Saison het den og kan anbefales på det varmeste. Ellers har man jo Nøgne Ø hvis man er ute etter øl fra Norge, de har mye godt. Når det kommer til øl man får kjøpt på butikken så kan jeg anbefale alt fra Frydenlund, de har en veldig god pils. Endret 20. november 2010 av Flin Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Fascinerende tråd. Hyggelig å se en som har gått fra ikke ha sansen for øl overhodet til å bli en som virkelig setter pris på god øl. Eller var det kanskje slik at du ikke hadde smakt godt øl før nylig? Uansett en hyggelig tråd. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Tåpelig problemstilling. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Guiness på boks i norge smaker likt, men på ein skikkelig irsk pub i Irland så er skummet mykje betre. Når du tapper frå boks blir ikkje skummet rett, Guiness skal ha skikkelig tjukkt skum med små bobbler. Liker du ikke Guinness på boks så liker du ikke Guinness på fat i Norge og heller ikke Guinness på fat i Irland. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 ..........., jeg må si jeg har sansen for Nøgene, de ser ut til å lage skikkelig øl og ikke bare den pils dritten som andre norske bryggerier lager, de er dyre som faen, men produksjonen er vel liten og derfor må det være dyre og for å være ærlig, har jeg ikke noe problem med å betale for kvalitet, bedre å betale 64 kr for en halvlitet på polet, for en god og spesiel øl som det er kvalitet over, enn 64kr for en pils på byen. 3 ganger prisen varer 3 ganger så lenge i glasset 5 ganger så mye smak Egentlig et røverkjøp :-) Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg er 25 år og liker ikke øl, er litt flaut å drikke rusbrus som en 14 år gammel jente, men det er mer enn det, rusburs er noe man drikker for å bli full, øl er noe man kan kose seg med, kjøpe en fin import øl osv, eller drikke øl sammen med whisky. Rar problemstilling egentlig. Du liker ikke øl, og bare for å henge med gutta skal du tvinge deg til å like det? Gjør sånn som meg, bestill en cola og blir du da uthengt av vennegjengen. Ja da er det ikke riktig gjeng å være med uansett. Man må ikke ha noe med alkoholer for å kose seg i bunn og grunn. Ja, jeg ser du har begynt å like øl. Men måtte bare komentere utgangspunktet her. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 For info om norsk øl: http://drikkeglede.no/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Tåpelig problemstilling. Jeg er 25 år og liker ikke øl, er litt flaut å drikke rusbrus som en 14 år gammel jente, men det er mer enn det, rusburs er noe man drikker for å bli full, øl er noe man kan kose seg med, kjøpe en fin import øl osv, eller drikke øl sammen med whisky. Rar problemstilling egentlig. Du liker ikke øl, og bare for å henge med gutta skal du tvinge deg til å like det? Gjør sånn som meg, bestill en cola og blir du da uthengt av vennegjengen. Ja da er det ikke riktig gjeng å være med uansett. Man må ikke ha noe med alkoholer for å kose seg i bunn og grunn. Ja, jeg ser du har begynt å like øl. Men måtte bare komentere utgangspunktet her. Hvorfor tar alle alt jeg sier så seriøst, en regel er at når du leser det jeg skriver må du regne med at 50% er ironisk/sarkastisk/fleip/kødd/tull/humor osv. I dette tilfellet var at jeg ville virke tøff foran venner fleipen, jeg har aldri brydd meg om venne/gruppe press jeg er alt for sær og rar for slike ting. Det seriøse var at jeg ville lære og like øl fordi jeg vet at øl har my dybde og man kan nyte en god øl, noe jeg da har gått glipp av siden jeg har holdt meg unne ALL øl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå