Gå til innhold

Lære å like øl

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å holde seg unna øl vil straffe seg, både i dette liv og eventuelle senere liv.

Dersom du overhodet ikke klarer å like øl er det absolutt beste tipset å sjenke seg et glass med Frydenlund pilsner en høst-ettermiddag mens solen fortsatt holder det gående. Gjerne etter å ha gjort noe som har tent tørsten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Å holde seg unna øl vil straffe seg, både i dette liv og eventuelle senere liv.

Dersom du overhodet ikke klarer å like øl er det absolutt beste tipset å sjenke seg et glass med Frydenlund pilsner en høst-ettermiddag mens solen fortsatt holder det gående. Gjerne etter å ha gjort noe som har tent tørsten.

he he. Helt enig. En frydenlund pilsner er veldig langt unna øl... :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Folk vrir og vender på alt folk har å meddele i disse dager. Selvfølgelig mente jeg at Frydenlund Pilsner er så godt at man ikke kan si at man ikke liker øl før man har smakt det ;)

Godt du tar det med et smil.

Her i nordnorge har det jo til all tid vært konkuranse mellom mack-øl og nordlands-pils (RIP), så her er en liten historie fra rorbua.

2 selgere hendholdsvis fra mack og nordlands tok hurtigruten nordover. Etter Finnsnes skal begge spise middag og selgeren for nordlands velger selvsagt en nordlands pils til maten. Selgeren fra mack velger også en nordlands. Selgeren fra nodlands hever øynene og spørr freidig. Oija du skal også ha den beste ølen?

Neida svarfe selgeren fra mack. Jeg er snart hjemme og vil ikke at kjærringa skal lukta øl av meg.....

Lenke til kommentar

Vel i kveld står Nøgne Imperial Brown på menyen,7.5% sterk og fin, litt humle smak, men ikke noe mer en jeg tåler malten nøytaliserer noe av humle smaken, den skummet SIKKELIG, jeg må si jeg har sansen for Nøgene, de ser ut til å lage skikkelig øl og ikke bare den pils dritten som andre norske bryggerier lager, de er dyre som faen, men produksjonen er vel liten og derfor må det være dyre og for å være ærlig, har jeg ikke noe problem med å betale for kvalitet, bedre å betale 64 kr for en halvlitet på polet, for en god og spesiel øl som det er kvalitet over, enn 64kr for en pils på byen.

Denne har en veldig god smak, den er nok litt for søt å bruke til whisky, pluss kanskje litt sterk. Dette er en fin fin opplevelse etter jeg måtte true ned en Bayer på lørdagen.

Den har en veldig land ettersmak søt ettersmak, den er nok for dyr å kjøpe mye av, du må liksom ha en spesiel anleding, kanskje bruke denne i stede for vin til ostesmaking(Nøgne selv anbeflaer den til alle oster) Du må nesten ha en ved siden av maten så den varer lengre og gjør kvelden mer spesiel enn bare en øl liksom.

Lenke til kommentar

Fin tråd :) Har vært nevnt mye bra her ja, men holder fortsatt en knapp på at du bør prøve "Innis & Gunn Oak Aged Beer" Det skiller seg ganske mye fra annet øl og er før eller siden en øl du bør smake uansett :) Ellers kan du jo også kjøpe noe enkelt som "Newcastle", et brunt og ganske godt øl som du får kjøpt i vanlige butikker. En eller annen øl fra Brewdog kan du også prøve, feks. "Trashy Blonde" som tidligere nevnt.(Også i vanlig butikk) De er kjent for å overdrive kraftig på humlesmak og om du hater denne får du hvertfall en god pekepinn på hvilken retning du ikke bør gå videre i.

Lenke til kommentar

Mer øl kjøpt i dag,(dette begynner å bli dyrt)

Ble en flaske Samuel Smiths taddy porter som jeg vet jeg liker, en nøgne ø porter og to nøgne ø imperial stouts

Imperial stout er VELDIG mørk og VELDIG bitter, kanskje litt mye kaffe smak da jeg ikke drikker kaffe, men fremdeles en god øl, nesten ikke noe skumm og det lille som var der var nesten like mørkt som ølen.

Lenke til kommentar

Jeg drikker ikke øl og er stolt av det. Som en 14 årig jente? Hva er det for noe pisspreik (sorry språket)? Jeg synes det er mer umodent å drikke noe fordi man er redd for å være ukul enn å tørre å stå for den man er og ikke drikke (det være seg øl eller hva det nå måtte være). Så får det bare være at folk synes man er ukul. Hva er flaut med å ikke drikke øl? Har aldri fortstått hvorfor i all verden man skal tvinge seg til å drikke noe man synes er pyton. Selv drikker jeg min rusbrus når jeg føler for det, og når jeg har lyst, det hender til og med at jeg ikke vil ha alkohol heller. Hjelpes, jeg er skikkelig barnslig.(..)

Men. Det er meg. Jeg er 23 år og føler meg ikke spesielt som en "14 år gammel jente". ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Jeg drikker ikke øl og er stolt av det. Som en 14 årig jente? Hva er det for noe pisspreik (sorry språket)? Jeg synes det er mer umodent å drikke noe fordi man er redd for å være ukul enn å tørre å stå for den man er og ikke drikke (det være seg øl eller hva det nå måtte være). Så får det bare være at folk synes man er ukul. Hva er flaut med å ikke drikke øl? Har aldri fortstått hvorfor i all verden man skal tvinge seg til å drikke noe man synes er pyton. Selv drikker jeg min rusbrus når jeg føler for det, og når jeg har lyst, det hender til og med at jeg ikke vil ha alkohol heller. Hjelpes, jeg er skikkelig barnslig.(..)

Men. Det er meg. Jeg er 23 år og føler meg ikke spesielt som en "14 år gammel jente". ;)

Noen tar meg vist alt for serøst, jeg er en spøk halvparten av det jeg sier er bare tull, ikke ta det så seriøst.

Som jeg sa, den egentlige grunnen er fordi jeg vil kunne nyte en god og unik øl på samme måte som jeg liker en god whisky, jeg drikker aldri for å bli full(selv om jeg noen ganger blir det) Jeg fester ikke så det er ikke et spørsmål om å se dum ut foran folk.

Lenke til kommentar

har smakt rundt 30 forskjellige på dette halvåret bare pga jeg liker å eksperimentere og her er noen av de jeg liker best...

• Clausthaler
  • Nordlands pils
  • Bernards
  • CP
  • Weihenstephaner
  • Kirin Ichiban

Når jeg ser en flaske/boks i en butikk/vinmonopolet jeg aldri har prøvd før så kjøper jeg en for å smake, liker jeg den ikke kan jeg utelukke flere produkter, anbefaler deg å gjøre det samme

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Jeg stoppet å drikke et par dager under den teorien at grunnen til at jeg likte de siste ølene jeg drakk fordi jeg ikke rakk å bli edru mellom hver kveld, vi vet alle at har man drukket litt kan må få i seg mye rart, så jeg stoppet et par dager, brukte kveldene på å male.

Så i dag hadde jeg fremdeles 2 øl i skapet og tenkte ja, får ta en, så jeg tok en Nøgne Ø Imperial stout, sist jeg drakk den var den ektremt mørk og bitter, i dag, søt fremdeles bitter, men jeg merket den søtbittre smaken av mørk sjokolade, en mye bedre opplevelse andre gangen, nå var den nam nam

Lenke til kommentar

[...]Hva er flaut med å ikke drikke øl? Har aldri fortstått hvorfor i all verden man skal tvinge seg til å drikke noe man synes er pyton. Selv drikker jeg min rusbrus når jeg føler for det, og når jeg har lyst, det hender til og med at jeg ikke vil ha alkohol heller. Hjelpes, jeg er skikkelig barnslig.(..)

Er egentlig heilt enig, det beste er å drikke noke som du liker.

Det som er med øl er at du vanligvis ikkje liker smaken fyrste gongen med etterkvart som du venner deg til at ikkje alt du drikker smaker søtt så er faktisk øl veldig godt.

I tillegg så er det forholdsvis mykje billegare å drikke øl framfor rusbrus.

Lenke til kommentar

Fin tråd :) Har vært nevnt mye bra her ja, men holder fortsatt en knapp på at du bør prøve "Innis & Gunn Oak Aged Beer" Det skiller seg ganske mye fra annet øl og er før eller siden en øl du bør smake uansett :) Ellers kan du jo også kjøpe noe enkelt som "Newcastle", et brunt og ganske godt øl som du får kjøpt i vanlige butikker. En eller annen øl fra Brewdog kan du også prøve, feks. "Trashy Blonde" som tidligere nevnt.(Også i vanlig butikk) De er kjent for å overdrive kraftig på humlesmak og om du hater denne får du hvertfall en god pekepinn på hvilken retning du ikke bør gå videre i.

Jeg prøvde faktisk newcastle i dag, overaskende brukbart, førse butikk øl jeg har likt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...