RamGuy Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Som sikkert flere enn meg har fått med seg så valgte Microsoft av en eller annen merkelig grunn å fjerne muligheten for "vanlig webkamera" aka ikke "videosamtale" men bare video og de fjernet attpåtil muligheten for importering / eksportering av kontaktlister (!) Webkamera biten har jeg klart meg relativt greit uten, da jeg stort sett kun har på med min bedre halvdel uansett, og vi kan fint ha på lyd uten at det plager oss.. Men det er jo situasjoner hvor jeg gjerne skulle kunne hatt på webkamera med andre også, samtidig som jeg har på med kjæresten og dette går jo som kjent ikke når du har en videosamtale gående, og når vanlig "kun video" webkamera samtaler har blitt fjernet hvordan skal jeg da kunne ha video med flere enn en person om gang? DET GÅR JO IKKE! Enten må det blir mulig med flere videosamtaler omgangen, eller så må vanlig webkamera funksjon tilbake igjen. Dette er dog ikke mitt største problem, jeg har nemlig byttet e-post og har også byttet Live Messenger konto, ergo har jeg en nokså stor kontaktliste jeg vil ha overført fra en konto til en annen, men finnes det noen god måte å gjøre dette på lengre? Svaret er NEI! Ettersom Microsoft valgte å fjerne både importering og eksportering av kontakter, samt vanlig webkamera funksjon i nyere Live Messenger 2009 (v14) utgaver, som programmet naturlignok automatisk oppdaterer seg til så du ikke har mye valg, og i dag har jo Microsoft fjernet alle spor av de eldre utgavene på serverne sine, samt de offisielt tvinger alle over på siste Live Messenger 2009 (v14) eller Live Messenger 2011 BETA2 så har disse funksjonene offisielt blitt lagt død virker det som. Hvorfor? Jeg aner ikke. Praktisk? OVERHODE IKKE! Men som med programvare flest så kan vell ting manipuleres på en eller annen måte? Så jeg gir ikke opp håpet riktig enda! Er det noen av dere som vet om en effektiv måte å få ting tilbake til sånn som de burde være? En måte jeg kan få overført hele kontaktlista mi fra en Live Messenger konto til en annen? Om jeg kunne fått tilbake gode gamle vanlige bare video webkamera funksjonen så hadde jo heller ikke det gjort noe! Det verste av alt er at når jeg går fatt på importering av en og en kontakt så må jeg fylle inn en "sikkerhetskode" for hver andre til fjerde kontakt? Som gjør at alt går fra tregt til sneglefart! Og for å toppe det hele så har jeg merket at mange av de jeg legger til aldri får opp noe om at jeg har lagt de til, så alt arbeidet blir nærmest nytteløst da det virker som ren bingo hvem som blir lagt til, virker som at holder jeg meg til å legge til 2-3 om dagen så går alt greit, men da er jo ikke ting på plass før langt ut på nyåret! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 på din kontoside, så kan du forandre din messenger ident... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå