Bladoman Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Driver å skal kjøre to HD4870 i crossfire, men pc'en nekter å boote med begge kortene i. Ett av kortene har 2x 8pin -> 6pin-kabler og det andre har 2x 6pin. PSU er på 700w. Vi har prøvd med både en og to crossfire bridger(skal det være 2?). Ingen vifter starter eller noe. Med ett av kortene om gangen funker det helt fint. Med det samme vi trykker på boot-knappen rykker CPU-viften til bitte litt, men så blir alt rolig. Det virker som om det er for lite strøm, men samtidig har vi fått intrykket av at 700w skal holde lenge for dette oppsettet. Har noen peiling på hva som kan være galt? ASUS P6T SE 1337 6GB ram i7 930 1337 2 HDD Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) hvilken modell/styrke er strømforsyninga din? Jeg har aldri hatt mere enn ett skjermkort på pc'n, men skjermkort tar mye strøm. kan også være en umulighet i det å støtte 2 skjermkort. edit: så det nå... 700W... Prøvd med en bedre en? Endret 27. september 2010 av Grambo Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 hvilken modell/styrke er strømforsyninga din? Jeg har aldri hatt mere enn ett skjermkort på pc'n, men skjermkort tar mye strøm. kan også være en umulighet i det å støtte 2 skjermkort. edit: så det nå... 700W... Prøvd med en bedre en? nei Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Normalt skal en PSU på 700W greie å dra 2 x HD 4870 kort. Jeg hadde 2 x HD 4870 kort i Crossfire med en PSU på 850 W, men så har jeg også 5 hard disker pluss to DVD brennere og 4 - 5 vifter som skal ha strøm også. Det som er viktig er hvor mye Ampere og Watt PSUen kan levere på 12V railene og hvor mange railer har den PSUen. Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Strømforsyningen Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 humm... virker som en billig-klasse... vel, om du kommer til å bytte, anbefaler jeg min modell... Corsair HX 850W PSU (komplett.no) Ingen klager, bortsett fra et problem med vifta, som rettet seg selv. Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 humm... virker som en billig-klasse... vel, om du kommer til å bytte, anbefaler jeg min modell... Corsair HX 850W PSU (komplett.no) Ingen klager, bortsett fra et problem med vifta, som rettet seg selv. nei Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Jeg fant en test av den PSUen, og det var ikke mye positivt ute og gikk. Den har kun 2 x 12V railer, noe som kanskje hadde vært nok, men i testen som Hardcop gjorde feilet den på 700W, altså maks berlastningstesten. Dessuten har OCZ brukt billige komponenter i den PSUen, så jeg vil, som Grambo sier, anbefale deg å kjøpe en bedre PSU. Hardcop testet to PSUer av den typen du har, begge feilet på 700W testen. By the way, Hardcop gjorde enda en test av den PSUen, og den gikk bra. Grunnen til det kan du lese på siden til Hardcop. Endret 27. september 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Finns det en splittekabel som jeg kan bruke til å dele de to 12V-railene inn i fire 6pins? Se bilde xD Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Finns det en splittekabel som jeg kan bruke til å dele de to 12V-railene inn i fire 6pins? Se bilde xD Dette kan du jo lage selv om du har litt macgyver-ferdigheter Men 650w er jo anbefalt PSU til Radeon hd 5970 kort, så vil tro at din 700w er nok i massevis.. så lenge det ikke er noe gammalt ræl Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 18+19A synes jeg var litt i tynneste laget. Da CPU også skal ha av denne kaka i tilegg til skjermkort. Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Sikker på at PSU støtter crossfire? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Den er SLi ready, så ja, men 12V railen ser ut til å levere litt lite spør du meg. Personlig syntes jeg det høres ut som et soleklart PSU problem. Når begge kortene fungerer hver for seg, alt ellers fungerer fint. CF bridge på plass, og slarkende 12V rail= BINGO Endret 27. september 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Er konklusjonen at det vil være umulig å få til CF med denne PSU'en, eller kan jeg trikse det til på noen måte? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Du må sjekke om hvordan 12V er koblet. Om den har reservert en 12V rail til CPU og HK så er løpet kjørt. Men er det konkurranse så er det fortsatt svært trangt... Ville uansett ha byttet til Corsair. Virker til å være myntet på litt eldre systemer den PSUen med en MASSE power på 5V og 3.3V kontra dagens PSUer. Jeg har vell 90-95% av kraften på 12V på min Enermax PSU. Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Du må sjekke om hvordan 12V er koblet. Om den har reservert en 12V rail til CPU og HK så er løpet kjørt. Men er det konkurranse så er det fortsatt svært trangt... Ville uansett ha byttet til Corsair. Virker til å være myntet på litt eldre systemer den PSUen med en MASSE power på 5V og 3.3V kontra dagens PSUer. Jeg har vell 90-95% av kraften på 12V på min Enermax PSU. Hvordan sjekke? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Bruker å stå på PSUen, i manualen eller på nettsidene til produsenten som oftest. Eventuellt kan noen tester si noe om det også, men det er her du må begynne. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Den PSUen har den ene 12V reservert til CPU og Hovedkort, dermed må den andre 12V railen gi strøm/spenning til alt det andre du har i PCen. Det vil si til hard disk, DVD, skjermkort etc. Se bilde. Dette holder ikke i det hele tatt til å drive 2 x HD 4870 pluss alle de andre komponentene. Du må nok satse på en annen PSU som har flere 12V railer. Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Ah, fin oversikt. Skjønner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå