Fungus Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 freeware vs payware ser ut til å være godt debattert (her også ), så jeg vil bare nevne og understreke det som Conundrum allerede har nevnt. Integrasjoner Har dere 100-200 brukere, så vil optimalisering og effektivisering faktisk ha en betydelig effekt. Det å lage integrasjoner mellom systemer vil isåfall være verdifullt arbeid. Med deres størrelse vil jeg anta at en rekke systemer allerede eksisterer. Økonomi, regnskap, administrasjon, lager, logistikk, ordre, faktura, analyse, statistikk, mail, fillagring, backup, web, portaler (sharepoint), timeregistrering, lønnsystem, årsoppgjør og eventuelle proprietære fagsystemer Det man ikke har idag, får man kanskje beskjed om å anskaffe og implementere i morgen. Har man da tidligere tatt ett strategisk smart valg for å spare noen kroner ved å installere linux+openoffice eller lignende, så kan man risikere å bli sittende med en haug med brukere som ikke kan få klienten installert på sin pc fordi den ikke er kompatibel. Det eneste som er 100% sikkert, er at samtlige programvare leverandører leverer støtte for Microsoft Windows. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hva med å spørre de ansatte hva de er mest komfortable med og forklar hvorfor bla, bla, bla hadde vært bedre for dere en noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå