Gå til innhold

Oppgradere til 7D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker manuelt ofc. Jeg har fordypning i foto i tillegg at jeg går Medier og Kommunikasjon. Jeg tar mye bilder til fotoprosjekter, også har jeg tenkt på å kjøpe meg et godt macro objektiv for å teste det ut litt mer.

7D er også et sportskamera, noe som virker kjekt ettersom jeg tar en del bilder i bakken om vinteren.

Lenke til kommentar

Det er solgt veldig mange 7D i Verden og rapporter om feil er liten.

Om du har behov for et nytt kamera er en annen sak,teoretisk skal bildefilene fra 450D og 7D ikke utgjøre noe store forskjeller til gjengse bruk.

Er faktisk litt nysgjerrig på hvilken objektiv du har til 450D'en din,kan være det som er årsaken til dårlige bilder.

Lenke til kommentar

Jeg har standardobjektivet 18-55mm...

Jeg også prøvd 450D med 15-85mm og 7D med 15-85mm på stativ for å ta et bilde. Samme ISO, lukker og blender. 7D'n tok helt overlegne bilder.

Dessuten føler jeg at man må ha på flomlys i rommet med 450D for å unngå å bruke minste blender, høyeste iso og lang lukker.

Endret av FotFotograf
Lenke til kommentar

jeg har brukt 450D en god del, og fått gode og fine bilder. Skjønner ikke helt hvorfor du må oppgradere hvis pengene ikke er der. Da burde du oppgradere objektivene.

Du sier du tok to bilder. Så du bildne på skjemen på kamera eller pc?

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Jeg har standardobjektivet 18-55mm...

Jeg også prøvd 450D med 15-85mm og 7D med 15-85mm på stativ for å ta et bilde. Samme ISO, lukker og blender. 7D'n tok helt overlegne bilder.

18-55 uten stabilisering ?

Grunnen kan være at 7D gjenkjenner objektivet og lager en objektivprofil for å optimalisere bildene.

Lenke til kommentar

Hva er det du er det ved 450D du er misfornøyd med? 7D gir ikke automatisk bedre bilder. Det har mange fordeler framfor 450D, og med mindre du skal ha dreibar skjerm er det med dagens priser for mange et bedre kjøp enn 60D.

Det har flere funksjoner, men tar ikke automatisk bedre bilder. Du får bedre skuddtakt, bedre autofokus, skjerm og byggekvalitet, men du skal fremdeles etterbehandle bildene korrekt for å få mest mulig ut av dem.

Men - når det er sagt,så er 7D et framifrå kamera, og 15-85 et bælskarpt objektiv, og når du vet hva du går til, så er det helt klart verdt pengene - hvis du har råd til det. :)

Lenke til kommentar

Det som holder meg litt tilbake er at 7D'n til den bekjente slutta å funke etter ca 1 minutts tid, og det tok opp mot en måned å få et nytt et. Han har sagt at dette er vanlig blant 7D kameraene. Er dette sant?

Hva er vanlig? At 7D slutter å virke etter ett minutt, eller at det tar en måned å få ett nytt?

Har egentlig hørt lite negativt om 7D's "tekniske" kvaliteter, og att det skulle være vanlig at det slutter å virke rett etter att det er tatt i bruk virker på meg som tullprat! Att det kan ta tid å få tilbake ett kamera etter reparasjon kan det nok være litt mer sannhet i. Nå har jeg vore heldig med mine Canonhus og har ikke måtte bruke verksted overhode.

Hvis du "føler" behov for 7D og velger det, så er jeg relativ sikker på at du ikke kommer til å angre :thumbup:

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt fullformat (5DI/II og D700) så har jeg nå "bare" en 7D som jeg fikk meeeget gunstig brukt. Tanken var å bruke den i en mellomperiode for så igjen anskaffe en 5DII.

Imidlerid er jeg så fornøyd med 7D'en at jeg har vanskelig for å la den gå. Meget god på høy iso, værtetning, rask autofokus, mange fokuspunkter som er godt spredd, blitzstyring osv.

Om jeg går tilbake til fullformat, er det mye jeg vil savne fra 7D. Eneste som er bedre på 5D er høyisoegenskapene samt kanskje noe bedre filkvalitet.

Det jeg prøver å si er at 7D er et kjempekamera - løp og kjøp

Lenke til kommentar

fordi 450D ikke tar så voldsomt bra bilder.

Jeg har gått fra 350D til 7D. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier med dårlig bildekvalitet på xx0D, jeg har tvert imot tatt noen veldig gode bilder, og dessuten lært meg å fotografere på en helt annen måte enn det jeg gjorde før med point & shoot på automatikk.

Når du sier at 450D ikke tar voldsomt bra bilder så får det meg til å lure på om du egentlig har "forstått" 450D, det er fort gjort å bli utstyrsnarkoman og å forklare alle skavanker i bildene med utstyr. Canon og Nikon & co lever godt på at vi blir helt tussete hver gang de kommer med noe nytt.

Er det noen som har 7D der ute også? Gjerne som har gått fra 350D/450D/500D og opp til det. Noen andre tips? Kjekt å vite hva jeg putter et par månedslønner i :)

Til meg og mine evner så er 7D en oppgradering av 350D, ikke noe jordskjelv. Bedre søker, bedre grep, noe mer rom for å croppe, iso1600 er mer brukbar, mer treff-sikker autofokus. Det er valg/bytte av objektiv som virkelig gir store synlige utslag i bilde-katalogen min.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

fordi 450D ikke tar så voldsomt bra bilder.

Jeg har gått fra 350D til 7D. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier med dårlig bildekvalitet på xx0D, jeg har tvert imot tatt noen veldig gode bilder, og dessuten lært meg å fotografere på en helt annen måte enn det jeg gjorde før med point & shoot på automatikk.

Når du sier at 450D ikke tar voldsomt bra bilder så får det meg til å lure på om du egentlig har "forstått" 450D, det er fort gjort å bli utstyrsnarkoman og å forklare alle skavanker i bildene med utstyr. Canon og Nikon & co lever godt på at vi blir helt tussete hver gang de kommer med noe nytt.

Er det noen som har 7D der ute også? Gjerne som har gått fra 350D/450D/500D og opp til det. Noen andre tips? Kjekt å vite hva jeg putter et par månedslønner i :)

Til meg og mine evner så er 7D en oppgradering av 350D, ikke noe jordskjelv. Bedre søker, bedre grep, noe mer rom for å croppe, iso1600 er mer brukbar, mer treff-sikker autofokus. Det er valg/bytte av objektiv som virkelig gir store synlige utslag i bilde-katalogen min.

-k

Veldig enig med deg der!

Gode bilder er 95% fotograf, resten er kamera og flaks.

Det er fotografen som finn motivet.

Det er fotografen som komponerer bilder.

Det er fotografen som foretar valg av objektiv.

Det er fotografen som evt. foretar etterbehandling.

mm.

At ein går glipp av gode bilder pga at ein "kun" har 450D eller andre rimelege dslr er unntaket! Manglande erfaring og tålmodighet kan også vera ein grunn til at bildene ikkje blir så veldig gode.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

450D'n selger jeg for 4k i morgen (med sigma uv filter - original pris 595,-)

Wow ... bare......... wow.....

Selv sitter jeg på alle nettbutikker known to NORID i håp om at 7D faller ned til 10.000, noe den gjorde i august. Sabla bra tilbud på 550D nå. 5000 med silly kitlinse og null i frakt.

Lenke til kommentar

Jeg støtter deg virkelig i det at 450D tar dårlige bilder. Hadde kameraet i 1 år, og har kun fått ut noen fåtals brukbare bilder. Mer elendig kvalitet ifra en pakke har jeg aldri vært borti.

Har sammenlignet med en 400D som har dårligere kitlinse, som produserte bedre bilder.

Etter min erfaring er 450D noe shit. Og siden du går på en medielinje, er det godt å ha ett verktøy som funker hver gang!

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt fullformat (5DI/II og D700) så har jeg nå "bare" en 7D som jeg fikk meeeget gunstig brukt. Tanken var å bruke den i en mellomperiode for så igjen anskaffe en 5DII.

Imidlerid er jeg så fornøyd med 7D'en at jeg har vanskelig for å la den gå. Meget god på høy iso, værtetning, rask autofokus, mange fokuspunkter som er godt spredd, blitzstyring osv.

Om jeg går tilbake til fullformat, er det mye jeg vil savne fra 7D. Eneste som er bedre på 5D er høyisoegenskapene samt kanskje noe bedre filkvalitet.

Det jeg prøver å si er at 7D er et kjempekamera - løp og kjøp

Det er vel akkurat dette jeg har prøvd å si flere ganger angående 7D (og vs 5DII ikke minst).

Tor

Lenke til kommentar

Jeg støtter deg virkelig i det at 450D tar dårlige bilder. Hadde kameraet i 1 år, og har kun fått ut noen fåtals brukbare bilder. Mer elendig kvalitet ifra en pakke har jeg aldri vært borti.

Har sammenlignet med en 400D som har dårligere kitlinse, som produserte bedre bilder.

Etter min erfaring er 450D noe shit. Og siden du går på en medielinje, er det godt å ha ett verktøy som funker hver gang!

Jeg fikk låne et 450D av butikken en måneds tid når mitt 50D den gangen var inne til rep og har tatt mange bilder med 450D. Kan ikke være enig med påstander om at 450D tar "dårlige" bilder, snarere tvert om så ble jeg overrasket over hvor gode bilder det tok.

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...