redsox Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hva mener du en "svimmlende" lønning er da? Jeg mener det burde være forskjeller på folk. Godene blir fordelt på en måte som jeg mener ikke er rettferdig ovenfor dem som jobber hardt og er intelligente. Og nei, jeg mener på ingen som helst måte at noen skal bo i skur. Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 10 mill. i året mener jeg kvalifiserer til å være en svimlende lønning. Greit nok at det bør være forskjeller på hardtarbeidende og latsabber. Men da burde lønnsforskjellene være mer proporsjonale i forhold til hvilken innsats man legger inn. Man kan jo jobbe seg ihjel på"gulvet" og ikke komme i nærheten av hva en som jobber i en høyere stilling tjener. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Innsats + intelligens. En som jobber på "gulvet" eier som regel ikke begge egenskapene.Jeg mener også at toppsjefer bør ha mye bedre lønn enn 10mill. Men har vel forstått at jeg ikke har samme verdier og meninger som de fleste nordmennene her (jeg er amerikansk). Jeg skal gi meg nå! Ha en fin aften Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Innsats + intelligens. En som jobber på "gulvet" eier som regel ikke begge egenskapene.Jeg mener også at toppsjefer bør ha mye bedre lønn enn 10mill. Men har vel forstått at jeg ikke har samme verdier og meninger som de fleste nordmennene her (jeg er amerikansk). Jeg skal gi meg nå! Ha en fin aften At man har høyere intelligens bør ikke bety høyere levestandard mener jeg. Selv om det selvfølgelig er lettere å oppnå om man har det. Ha en fin aften du og Endret 7. oktober 2010 av Jockstrap Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jockstrap, høres ikke ut som du har mye peiling på hvordan ting fungerer utenfor Norge. For de som vil ha penger om sommeren uten å jobbe, er det bare å ta opp lån i en hvilken som helst bank eller låne penger fra foreldrene. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Innsats + intelligens. En som jobber på "gulvet" eier som regel ikke begge egenskapene.Jeg mener også at toppsjefer bør ha mye bedre lønn enn 10mill. Men har vel forstått at jeg ikke har samme verdier og meninger som de fleste nordmennene her (jeg er amerikansk). Jeg skal gi meg nå! Ha en fin aften Veldig enig med deg. Sikkert veldig mange flinke som jobber rææva av seg "på gulvet", men det hjelper lite om jobben i prinsipp kan utføres av hvem som helst. Det SKAL lønne seg å ha en formell utdannelse, det er vel kjernen i det hele.. Endret 7. oktober 2010 av NiRaM Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg synes det er rett å rimelig at folk som har tatt en god utdannelse, eventuelt investert penger og satset (for å skape verdier og arbeidsplasser) faktisk tjener mer enn en som banker i noen stålplater på et mekanisk verksted. Hvis man synes det er urettferdig, så er det slik at i Norge er all utdannelse gratis. Man får studielån, studentboliger og egentlig alt servert på sølvfat, og når man takker nei til denne muligheten, har jeg vanskelig for å synes synd på dem som mener at de tjener lite ... Å ta utdannelse er en investering, man påtar seg en ulempe nå i form av dårligere råd, for å få noe igjen senere. Dette er egentlig analogt med investeringer i pengemarkedet: du binder kapital nå, men håper å høste frukter av denne investeringen senere. Uansett, jeg mener at man skal få studiestøtte når man er student, dvs. fra august til mai. Det er veldig få andre "yrker" (å være student er egentlig en fulltidsjobb), som har to måneder betalt sommerferie ... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Joda, men i andre yrker får man feriepenger. Og man tjener som regel såpass at man har anledning til å spare opp en slant. Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Jockstrap, høres ikke ut som du har mye peiling på hvordan ting fungerer utenfor Norge. Fint om du kan begrunne denne påstanden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå