Jockstrap Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Om man ikke tar utdanning om sommeren, er det da mulig å få studielån mellom vårsemester og høstsemester? Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Om man ikke tar utdanning om sommeren, er det da mulig å få studielån mellom vårsemester og høstsemester? Nei. Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Hva gjør man om man ikke får sommerjobb da? eller blir syk om sommeren og ikke kan jobbe? Endret 6. oktober 2010 av Jockstrap Lenke til kommentar
Niram Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hva gjør man om man ikke får sommerjobb da? eller blir syk om sommeren og ikke kan jobbe? Det tas ikke hensyn til. Det er en av de heftigste diskusjonene i forhold til studenter og studielån for tiden. Man må enten skaffe seg en jobb, eller få støtte fra foreldre. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Noe av det vi studenter klager på kan jeg støtte, men å forlange studielån når man faktisk ikke studerer blir litt overdrevet syns jeg Lenke til kommentar
Niram Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Noe av det vi studenter klager på kan jeg støtte, men å forlange studielån når man faktisk ikke studerer blir litt overdrevet syns jeg Ja, er enig i det. Men kjernen i problemstillingen er vel at hybelen ofte står tom om sommeren, og at det da er litt "uriktig" at en student skal måtte betale 2x husleie når h*n ikke er der! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Noe av det vi studenter klager på kan jeg støtte, men å forlange studielån når man faktisk ikke studerer blir litt overdrevet syns jeg Ja, er enig i det. Men kjernen i problemstillingen er vel at hybelen ofte står tom om sommeren, og at det da er litt "uriktig" at en student skal måtte betale 2x husleie når h*n ikke er der! Vel, det er en sak mellom deg og huseier, og har ingenting med studielån å gjøre. Staten kan derimot hjelpe ved å bygge flere studentboliger. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Noe av det vi studenter klager på kan jeg støtte, men å forlange studielån når man faktisk ikke studerer blir litt overdrevet syns jeg Ja, er enig i det. Men kjernen i problemstillingen er vel at hybelen ofte står tom om sommeren, og at det da er litt "uriktig" at en student skal måtte betale 2x husleie når h*n ikke er der! Nja, men da hadde mange utleiere valgt å leie ut til ikke studenter, eller justere prisene opp for å ta igjen to måneder med tapt inntekt. Edit - så ikke Brun sitt innlegg Endret 6. oktober 2010 av Tegocalderon Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 I visse tilfeller kan man ha rett på et eller annet fra Nav. En gang jeg var på kontoret for å se etter sommerjobb, ble jeg hanket inn av en ivrig saksbehandler med studentsympati, og vips hadde jeg dagpenger. Årsaken var nok at jeg mindre enn 12 måneder før hadde jobbet fulltid, men det kan jo hende det er andre muligheter. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Noe av det vi studenter klager på kan jeg støtte, men å forlange studielån når man faktisk ikke studerer blir litt overdrevet syns jeg Ja, er enig i det. Men kjernen i problemstillingen er vel at hybelen ofte står tom om sommeren, og at det da er litt "uriktig" at en student skal måtte betale 2x husleie når h*n ikke er der! Vel, det er en sak mellom deg og huseier, og har ingenting med studielån å gjøre. Staten kan derimot hjelpe ved å bygge flere studentboliger. Jaja, sa ikke at det var en sak for staten heller jeg! Men som du sier, det er ALTFOR få studentboliger - både i små og store byer. Dermed blir veldig mange studenter "tvunget" ut på det private markedet hvor leieprisen ofte er litt høyere + at man må betale depositum. Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Noe av det vi studenter klager på kan jeg støtte, men å forlange studielån når man faktisk ikke studerer blir litt overdrevet syns jeg Synes ikke det er urimelig. pengene må jo betales tilbake. Studenter kunne fått nyte sommeren litt istedet for å jobbe ræva av seg i lite givende og dårlig betalte jobber! Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 I visse tilfeller kan man ha rett på et eller annet fra Nav. En gang jeg var på kontoret for å se etter sommerjobb, ble jeg hanket inn av en ivrig saksbehandler med studentsympati, og vips hadde jeg dagpenger. Årsaken var nok at jeg mindre enn 12 måneder før hadde jobbet fulltid, men det kan jo hende det er andre muligheter. Interessant.. men tror det er svært sjelden man snubler over saksbehandlere som vil hjelpe til med dette. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Noe av det vi studenter klager på kan jeg støtte, men å forlange studielån når man faktisk ikke studerer blir litt overdrevet syns jeg Synes ikke det er urimelig. pengene må jo betales tilbake. Studenter kunne fått nyte sommeren litt istedet for å jobbe ræva av seg i lite givende og dårlig betalte jobber! Det blir jo enormt dyrt likevel hvis de ikke skal ta renter før studenten er ferdig med utdannelsen. Edit: Dårlig betalte jobber? Du tjener VELDIG gode penger når du er student i Norge. Endret 7. oktober 2010 av redsox Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Noe av det vi studenter klager på kan jeg støtte, men å forlange studielån når man faktisk ikke studerer blir litt overdrevet syns jeg Synes ikke det er urimelig. pengene må jo betales tilbake. Studenter kunne fått nyte sommeren litt istedet for å jobbe ræva av seg i lite givende og dårlig betalte jobber! Det blir jo enormt dyrt likevel hvis de ikke skal ta renter før studenten er ferdig med utdannelsen. Edit: Dårlig betalte jobber? Du tjener VELDIG gode penger når du er student i Norge. Er 120-140 kr. timen bra betalt mener du? Hvilken jobb er VELDIG godt betalt som man kan kan få uten formell utdannelse? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja, jeg synes 120-140 er utrolig godt betalt når man er student. Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Det er iallefall ikke VELDIG godt betalt Lenke til kommentar
redsox Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg synes norske studenter er overbetalte, men det er bare meg Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg synes norske studenter er overbetalte, men det er bare meg Det kan du ikke mene.. Hva sammenligner du med? Utenlandske jobber på "gulvet"? Jeg kan være enig at det er godt betalt om man bor hjemme og ikke har noen utgiter å tenke på, men er man voksen og må betale husleie, mat, mobil, buss, osv, osv. er det en annen sak Jeg synes fortsatt at de sosiale forskjelle i Norge er alt for store. Lønna burde vært jevnere mellom jobbene på "gulvet" og "toppjobbene" Lenke til kommentar
redsox Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Haha, jeg mener motsatt, forskjellene er ikke store nok. Det eksisterer nesten ikke "topp jobber" i Norge. Endret 7. oktober 2010 av redsox Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Haha, jeg mener motsatt, forskjellene er ikke store nok. Det eksisterer nesten ikke "topp jobber" i Norge. Hva i alle dager? Toppjobber eksisterer ikke i Norge? Har du noen gang lest Finans avisen eller Dagens næringsliv? Prøv det så skal du få se hvilke svimlende lønninger mange toppsjefer har. Forskjellene er ikke store nok? Hvordan blir noe som helst bedre ved at enkelte bor i palasser og andre i skur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå