Misoxeny Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fikk i dag en bot på 700 kr av Q-Park pga "Parkert i strid med best. for oppstilling". Pakeringsplassen ser sånn ca. slik ut: Det var ingen skilting eller annen oppmerking som fortalte at dette ikke var en parkeringsplass. Den eneste forskjellen fra den og de andre plassene var at det ikke var oppmerking på begge sider. Kan godt være de er i sin fulle rett til å bøtlegge oss, men synes likevel det var urimelig. Andre parkeringsplasser pleier det å være oppmerket sterker /// som forteller at det ikke er en parkeringsplass. Tenkte å be om bildebevis først, for uten det kan de vel ikke kreve betaling? Hvis de har det vil jeg likevel prøve å klage på dette. Noen innspill? Har ingen peiling på hvordan reglene for dette er. Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Det var ingen skilting eller annen oppmerking som fortalte at dette ikke var en parkeringsplass. Altså - når samtlige andre parkeringsplasser er oppmerket bør det gå opp et lys dersom denne plassen du stod på ikke er oppmerket. Jeg vet bedre enn de fleste hvor kjipe parerkingsbøter er, og har hatt et par tvilsomme bøter, men denne ser jeg ikke urimeligheten i for å være ærlig. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Her har du parkert feil og må nok betale boten du fikk. Hadde du kjørt over til plassen overfor der du stod, hadde du stått riktig og unngått bot. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Likner på denne saken? http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5274593.ece Klag. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Takk for link, kommer til å klage og se hva som skjer. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg syntes ikke de sakene lignet hverandre altfor mye. Det blir noe helt annet å parkere på utsiden av parkingen enn å tror at parkerer lovlig inne i parkeringsområdet. Men selvfølgelig så syntes jeg at de burde merket plassen bedre. Med f.eks skråstriper eller noe. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Tråden omhandler trafikksaker og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Trafikk, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Takk for link, kommer til å klage og se hva som skjer. Man taper ikke noe på å klage, altså er det heller ingen grunn til å ikke prøve dersom man har tid og anledning. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Vil si du ikke har noe å klage på, såg selv med første øyekast ut ifra tegningen din at boten du fikk var rettferdig nok. Det at det ikke var striper på begge sidene skulle også gått opp for deg. Synes også at linken er litt døfødt, jeg hadde ikke gått i samme felle. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hvor står parkeringsskiltet? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) . Endret 14. februar 2013 av knipsolini Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Skader aldri å klage. Vær konkret, kort og offensiv i klagen; forklar situasjonen og begrunn hvorfor du ikke skal betale. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Du har da ganske klart feilparkert. Men som Nik0 sier er det bare å forsøke. Bare vær saklig, høflig, presis osv. Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Du har da ganske klart feilparkert. Men som Nik0 sier er det bare å forsøke. Bare vær saklig, høflig, presis osv. Jeg synes ikke denne feilparkeringen er grovere enn den som ble linket til. Uansett... føler at Q-park setter opp "feller" for jeg ser absolutt ingen grunn til at det ikke skal være lov å parkere der. Hva med når det er snø på bakken... hvordan fungerer merkingen da... eller den manglende merkingen? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Hva med når det er snø på bakken... hvordan fungerer merkingen da... eller den manglende merkingen? Om snøen hadde dekket det hadde du nok hatt en god sak. Tipper du hadde fått igjen pengene på boten da. Men slik det er nå er det ikke en oppmerket parkeringsplass og da må du nesten håpe på litt godvilje. Alternativt kan du, om du får avslag på søknaden, ta den videre i systemet til den nemdaen som behandler klagene (jeg husker ikke navnet på den). Edit: Hva med å legge med link til googlemap over parkeringsplassen? Endret 24. februar 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Hva med å sjekke datoen på tråden? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Knipsolini sin feil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå