Gå til innhold

En god kompanjong til System Audio Mantra 60?

Anbefalte innlegg

Etter mye diskusjoner med kona har jeg nå klar å forhandle meg frem til å kjøpe SA Mantra 60. Dette er noe jeg tror er en god høytaler med et design min bedre halvdel kan leve med.

Spørsmålet er hvilken forsterker jeg bør velge til disse høytalerene.

Jeg kommer til å koble en bluray spiller og en HTPC til denne forsterkeren i første omgang.

Jeg skal kjøre rent stereoanlegg, men det er mulig jeg utvider med en sub om behovet skulle komme.

Jeg har undersøkt på soundgarden og de anbefalte meg Hegel H100 med integrert DAC (fordi jeg skulle koble en pc til). Jeg syes kanskje denne ble litt i dyreste laget, men er det denne summen jeg må ut med så får det jo bare stå til.

Er det noen som kan anbefale en annnen 2-kanals forsterker som gjør samme nytten som denne Hegel'en? Det virker som om folk flest anbefaler at det er USB inngang på den slik at jeg ikke benytter lydkortet på pc'n.

All hjelp taes imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange fine kandidater i prisklassen rundt 16.000!

Jeg tror jeg ville testet ut en kraftig NAD-forsterker, som vil gi Mantra litt ekstra fylde, sammen med Arcam rDac? Den har fått veldig god omtale på Hifisentralen blant annet, og har USB, samt litt fler innganger.

Kan også være spennende med rør tenker jeg, siden Mantra er ganske nøytral i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vil si at H100 er en god kandidat, jeg har hørt en del på akkurat den kombinasjonen selv og er veldig imponert :)

C375BEE har jeg ingen erfaring med, så der tør jeg ikke uttale meg.

Som tidligere sagt er jo en forsterker med USB veldig praktisk, men en bør vel kanskje sette lyden foran features? Hvis det en dag koker ned til det valget mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...