Pettersenper Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Hei, jeg har en ganske ny, selvbygd maskin. Når jeg beveger på musen (logitech G5) hører jeg ofte støy fra harddisken (tror jeg, muligens andre ting), knitring eller pipelyd. Jeg hører også det når jeg f.eks maler i photoshop, bare en langt sterkere lyd (knitring) Er det vanlig å høre slik lyd fra nyere maskiner? Photoshop er lagret på min 64 GB SSD harddisk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Er vel ikke så uvanlig. Sikkert 'coil-noise' fra skjermkort eller CPU regulator. Flytter tråden, passer ikke på "Maskinen fungerer ikke" Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Så dette er altså noe jeg må leve med? Ganske irriterende med piping hver gang jeg beveger musen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hvis du kan finne ut nøyaktig hvor lyden kommer fra er det kanskje mulig å fikse det. Spoler kan lakkes eller limes. Kan være mulig å bruke en plastslange som stetoskop. Og så bruke fingeren for å se om et lett press demper lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå