HK416 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Hei. Har lyst å kjøpe en større dekk dim. på bilen min. Men jeg ser for meg å måtte vise bilen for biltilsynet. Noen som har erfaring om hvor mye det koster å 'vise' bilen for å få godkjent ny dekk dim.? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Vise? Du har dimensjonene som fabrikanten har oppgitt, men du har lov til å gå opp 2 størrelser itilegg til det. Men du vil ha det enda større? Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 I følge broom's hjemme side, har bilen (rav4): Dekkdimensjon foran 215/70R16 Dekkdimensjon bak 215/70R16 Er ikke helt inn i disse dekkdimensjon greienen, men ønsker noe bredere, å 18". Lurte bare på pris for å vise .. Er lite interesert i å svare på hvorfor,hvordan eller når .. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Du kan finne dekkdimensjonene dine enten ved luka der du fyller bensin eller så pleier noen produsenter å legge dimensjonene inne ved førerdøra. Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Gjentar, er lite interesert i å svare på hvorfor, hvordan eller når .. Jeg kjenner til mine orginale dim. Jeg lurer på prisen for å vise bilen på biltilsynet, når jeg har større en hva som står i vognkortet. Så om du ikke kjenner prisene, la vær å spam topic'n med uinteresang informasjon som jeg allerede kjenner til. Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Såvidt jeg husker, så koster en godkjenningstime hos Biltilsynet 430kr . Så lenge du bare skal opp en tomme i dimensjon, så har det egentlig ingen hensikt å godkjenne dette så lenge innpresset på felgen ikke endres mer enn +/-7,5mm og at rulleomkretsen er innenfor 5% av orginaldimensjonen (mener ganske sikkert at det er dette som er retningslinjene) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Tror det var 470,- sist jeg var. Send e-post/ring til Toyota Norge å hør om de har papirer på større dekk enn orginalt. Jeg fikk papirer på 31" til min gamle 4Runner. Dro på biltilsynet å viste de papiret fra Toyota Norge å dekkene, så var alt OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå