Kaare Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hei! Jeg har nå fått nok et problem. Jeg må si med en gang at jeg tror problemet dukket opp etter jeg begynte å bruke phpSecurepages. Problemet er som følgende. Når jeg linker med variabler. feks page?page=javel så husker ikke siden hva variablene er..?? Er litt usikker på hvordan dette funker. Men uansett. så funker heller ikke forms. Jeg må sette f.eks $username = $_get[username]. i motager fila. Som sagt så kom dette etter jeg begynte å bruke phpSecurepages, men er ikke sikker på om det er det. Er det liksom en usikker måte jeg har brukte før på metodene mine, slik at securepages mener jeg må finne på noe annet? Sorry for evtelle feil Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 okey. nå har jeg tenkt litt her. Kom på at jeg oppdaterte php.ini her om dagen. Da ligger jo sikkert problemet der, men finner ingenting. Noen som veit hva jeg skal se etter? kjører php 4.3.1-r1[/i] Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 register_globals = off Der var feilen eller var det feil? 'You should do your best to write your scripts so that they do not require ; register_globals to be on;' javel tenker jeg da. skal jeg bruke $_POST metoden på forms, kapper o.l da. Men hva gjør jeg med url? $_GET fungerer dårlig.[/code] Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 register_globals = offDer var feilen eller var det feil? 'You should do your best to write your scripts so that they do not require ; register_globals to be on;' javel tenker jeg da. skal jeg bruke $_POST metoden på forms, kapper o.l da. Men hva gjør jeg med url? $_GET fungerer dårlig.[/code] Både $HTTP_POST_VARS og $HTTP_GET_VARS skal være tilgjengelig med den settingen.. tror jeg Fungerer denne funksjonen for deg? function getFormValue_GET($name) { global $HTTP_GET_VARS; $retVal = ""; if ( isset($HTTP_GET_VARS[$name] ) && $HTTP_GET_VARS[$name] != "") $retVal = $HTTP_GET_VARS[$name]; return $retVal; } Har ikke testet funksjonen, men tror det skal virke. Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Desverre så fungerte det dårlig. Når jeg setter variabler i url f.eks http://mydotcom/index?hei=hei og deretter $hei = $_GET['hei']; echo $hei; Dette vil ikke fungere. Dermot så funker det greit på forms. Men til jeg finner ut hva dette er, så kjører jeg med 'register_globals = On' :wink: Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 HTTP_GET_VARS[] og HTTP_POST_VARS[] er foreldede og er blitt erstattet med $_GET[] og $_POST[]. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 aha! :o Lurte litt på det der. Innebærer det noen funksjonell forandring, eller er det bare kosmetisk? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Funksjonell for sider som bruker HTTP_POST_VARS[]. Men ikke værre enn at du kan sette $HTTP_POST_VARS=$_POST; i starten av script som bruker den gamle notasjonen. For de som lager nye script blir det mindre å skrive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå