bareanton Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 Fredag 15.oktober På fredag begynte jeg å kjenne slitasjen av å levere et bilde hver dag på toppen av utstyrsbegrensingen. Det er ikke så mye gjøre med det, jeg har valgt det selv og jeg er for sta til å gi opp. Jeg trøster meg litt med at en del av dere andre har tatt utstyrsvalg som antageligvis er enda mer frustrerende i lengden. Utsikten del 2 Alle mine Oktoberfest bilder 2010 samlet i et SmugMug galleri. Der finner man større versjoner og exif hvis man ønsker. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 Men er en 50mm f/1.4 begrensende da? Jeg synes at min 45mm (på 2x crop) egentlig ikke er begrensende i det hele tatt. Og dagens bilde virker ikke begrenset det heller - meget godt stemningsbilde av høsten. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Lørdag 16.oktober Etter jeg hadde kjørt dama på jobb så tok jeg meg en tur i skogen. Nå når det er høst så springer alle rundt å fotograferer de fine løvtrærne. Jeg tenkte derfor at dagens bilde måtte bli et bartre. Alle skal med, er jo noe vi får høre rett som det er. Derfor tenkte jeg at bartrær også måtte få være med i oktoberfesten min. Bartre Alle mine Oktoberfest bilder 2010 samlet i et SmugMug galleri. Der finner man større versjoner og exif hvis man ønsker. Endret 16. oktober 2010 av bareanton Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2010 Søndag 17.oktober I dag tenkte jeg at jeg skulle ta soloppgangsbilder. Ble jo litt inspirert av Trondster sitt bilde for et par dager siden. Planen var å ta med seg en kopp med kaffe og gå ned å sette seg å en benk å vente på himmelen skulle bli rød. Gikk det slikt? Nja, det gikk ikke helt etter planen. Det var ikke en kraftig rød soloppgang, i og med det ikke var så mye skyer å farge røde. Det var jo kondensstripen fra morgenflyet til en eller annen plass, som viser hvordan det kunne blitt. Iskaldt var det også som dere ser av frostrøyken over vannet. På toppen av alt så glemte jeg stativet og etter jeg tok det som ble dagens bilde så skrudde jeg opp iso’en som igjen førte til litt for mye støy på bildene. Soloppgang Alle mine Oktoberfest bilder 2010 samlet i et SmugMug galleri. Der finner man større versjoner og exif hvis man ønsker. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2010 7. oktober: (H)eia var vi der. Pent høstlandskap. 8. oktober: Synes det valgte bildet var desisert best. Herlig uttrykk. Fokus sitter selvfølgelig der du mente det skulle. 9. oktober: Om det er solnedgangsbilde eller solnedgåttbilde har vel kun akademisk interesse. Pent er det åkke som. Fin silhuett av åsryggen mot en himmel som fremdeles ser ganske normalt blå ut, dvs. til man observerer det "diskrete" rosa fyrverkeriet. Når det gjelder landskap i portrettformat, så sier jeg: "hvorfor ikke"? 10. oktober: Et bilde som _skriker_ høst. Dessuten plasserer det deg farlig nær elvevandrerkategorien. 11. oktober: Fin veranda. Eh, det var _fra_ verandaen ja. Ellers trekker jeg ikke tilbake ordet "fin", selv om du har gjort "montermastene" temmelig diskrete. 12. oktober: Fin tribute til Christóbal Colón. Minimalistisk (med stor forbokstav) som jeg liker det. 13. oktober: Regndråpen er det vel ikke vanskelig å gjøre noe med om ønskelig. Selv om det er en slags minimalisme over dette også, så er det en svæært vanskelig disiplin. Svææært vanskelig. Du har i alle fall lykkes godt på vei, men å komme 100% i mål på et slik ambisiøst prosjekt forekommer meg meget vanskelig. Men Trondster har et poeng med skumtopp som fyller ut en manglende skumtopp. Gjentakelse (hvis det er det korrekte uttrykket her) er et lurt grep å bennytte seg av. 14. oktober: Hadde det ikke vært for tittelen (på plata) så kunne det jo gått for "rock around the clock". Det er ikke så lenge siden jeg gikk til det anakronistiske grep det er å kjøpe meg platespiller. Må jo kunne spille min backlog av LP'er også. Det fine med eksponeringen er at man kan se deler av EXIF uten å lese EXIF. 15. oktober: Slitasje er noe man må regne med i løpet av en månedsutfordring. Det er omtrent som 3-mils passeringen på et maratonløp, man kan ikke løpe utenom hvis man har tenkt å fullføre. Men dagens bidrag bærer ikke noe preg av dette. Lekkert tåkelandskap i høstskrud. 16. oktober: Hvorfor ikke? Bartrær om høsten er jo håpløst underrepresentert. Godt at noen tar på seg ansvaret for å slåss for de høstsvake. Nå klarer jeg ikke helt å underkjenne komposisjonens makt her da... 17. oktober: Pent. Meget god og diskret plassering av benken mot frostrøyken. Kondensstripen er jo en diagonal så god som noen. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Aner ikke hvorfor dette ble dobbeltpostet... Endret 21. oktober 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Takk for glimrende kommentarer k.n.b, men du hadde ikke trengt å skrive alt det der to ganger for å få frem budskapet. Mandag 18.oktober Regnfull og mørk mandag. Dermed blir det nok et hjemmelaget høst bilde. Enda et! Alle mine Oktoberfest bilder 2010 samlet i et SmugMug galleri. Der finner man større versjoner og exif hvis man ønsker. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Fredag 15.oktober ....Jeg trøster meg litt med at en del av dere andre har tatt utstyrsvalg som antageligvis er enda mer frustrerende i lengden. 135mm paa crop er ikke frustrerende eller begrensende. Lørdag 16.oktober Bartre Godt höstbilde. Og som KNB skriver, mest lövtraer som blir fotografert. Søndag 17.oktober Soloppgang Og der dro den neste naboen for 14 dager til syden? Klart og fange inn stemningen ensom og forlatt i en veldig god maate. Mandag 18.oktober Regnfull og mørk mandag. Dermed blir det nok et hjemmelaget høst bilde. Enda et! Alt kan repeteres, og naar det blir teknisk godt gjort, ser vi det gjerne. Men hva er det lille röde oppe til höyre paa lövet? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Pent blad og refleksjon.. (men skal den røde dotten være med?) Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Alt kan repeteres, og naar det blir teknisk godt gjort, ser vi det gjerne. Men hva er det lille röde oppe til höyre paa lövet? Det er stilken som du også ser i speilbilde. Jeg fant et løvblad som hadde en ganske perfekt nittigraders knekk på stilken slik at jeg kunne få løvbladet til å stå. Jeg vurderte og tok noen bilder hvor enden på stilken var mer synlig og helt skjult, men syntes dette fungerte best. Takk for hyggelige kommentarer. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2010 Tirsdag 19.oktober Et tre Alle mine Oktoberfest bilder 2010 samlet i et SmugMug galleri. Der finner man større versjoner og exif hvis man ønsker. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Mange utsøkte landskapsbilder her. Liker spesielt solnedgåttbildet den 12. og soloppsnartbildet den 17. Utrolig fine farger! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Kult med det lysende bladet i Mandag 18.oktober mot den svarte bakgrunnen. Ellers er det også mye bra her. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Onsdag 19.oktober Jeg har ikke noen store planer om å gå til anskaffelse av lysoppsett til fotografering, men det vil ikke si at jeg ikke kan leke litt med lys for det. Man kommer et stykke med det man finner i heimen. Forresten så kunne jeg ikke ha en hel måned med Sigmaen min uten at den ble brukt på f/1.4, så i dag er det full åpning. Lys lek Alle mine Oktoberfest bilder 2010 samlet i et SmugMug galleri. Der finner man større versjoner og exif hvis man ønsker. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Lekkert, og litt mystisk. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Lekkert, og litt mystisk. Mystisk at jeg er på vannvogna på en onsdag? Ja, det går sikkert over nærmere helga. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Øy, det ryker av isen din! Men smakfullt var det læll. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Sterk produksjon du har her, vanskelig å henge med og yte alt rettferdighet... Lekkert både Lyslek og Enda et!, men min favoritt nå er nok Et Tre, flott komposisjon, eksponering og mange fine detaljer. edit: satvefeil Endret 20. oktober 2010 av kaian Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 19. hadde et veldig flott tre... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Veldig mye bra. En inspirerende tråd. Favorittene så lang må være det opplyste treet i mørket (4. oktober), det fargeeksplosive høstløvet (5. oktober) og giraffen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå