zabicrysis Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Hei people jeg kjøpte en bruktbil idag, men vil selge den igjen(ikke spørr hvorfor). så det jeg lurte på kan jeg selge den bilen og slippe omregistrering? evt. hvordan? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Du må nok betale omreg. for å få den over på ditt navn og slik at ny kjøper får den over på seg. Evnt. så må du si i fra til den du kjøpte den av og få han til å ikke sende inn papirer, for så å ordne med ny kjøper. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Du slipper vel omregistreringsavgift inntil tre måneder etter sist den ble omregistrert tror jeg. Lenke til kommentar
zabicrysis Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Du må nok betale omreg. for å få den over på ditt navn og slik at ny kjøper får den over på seg. Evnt. så må du si i fra til den du kjøpte den av og få han til å ikke sende inn papirer, for så å ordne med ny kjøper. han forrige eieren tok ikke noe papir untatt kontrakten. så han ba meg sende alle papirene til biltilsynet. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Har du del 2 av vognkortet? Hvis så ville jeg bare solgt bilen og fått ny eier til å skrive under på del 2, og sende denne inn. Endret 27. september 2010 av Glavalavala Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Det er SELGERS ansvar å sende inn vognkort del 2. Ikke kjøper. Min personlige mening, er at jeg ville ikke kjøpt en bil som ikke ble omregistrert på selger. Du burde nokk omregistrert den, og 'smidd' den prisen inn i prisen av bilen. Om du får solgt den i løpet av 3 mndr, vil neste kjøper slippe omreg. avgift. Lenke til kommentar
zabicrysis Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) takk for all svare! ja, jeg har vognkort del 2. kansje jeg bare burde omregistrere. Endret 27. september 2010 av zabicrysis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå