Gå til innhold

Zerg-rasen vil ikke bli sterkere (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Z krever mye mer arbeid og oversikt, både på micro og macro iforhold til T/P, men den store fordelen Z har i forhold til T/P er at de i tier2 og spesielt 3 kan mønstre enormt store hærer på kort tid for å svare på hva enn motstanderen satser på, så fremt at økonomien og supplycounten tillater det.

 

Men, spesielt mot reapers tidlig og mot luftenheter som spesialiserer seg på å ta ut overlords for å supplyblocke sliter Z inntil videre. Z har også kun 2 måter å detecte cloacked units på, kontra f.eks T som har 4..så vs dark templars,banshees,ghosts og infestors/roaches sliter Z med mindre de har en shitload med overseers overalt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig. Zerg er nok ikke noe dårligere enn de andre rasene, men de er rett og slett vanskeligere å spille. Med Terran er det lett å åpne, lett å spille mid-game og lett å spille end-game i forhold til zerg, selv om balansen likevel er der.

 

Siden dette er på grunn av at måten man spiller de to forskjellige rasene på så tviler jeg egentlig på at det blir endret på, noe som er litt trist.

Lenke til kommentar

WTF! Herregud, balansere det etter 3v3 og 4v4? De går feil retning.

 

EDIT: Herregud, tok enda en sjekk innom TeamLiquid. Det står at de vil holde 1v1 helt balansert, men fortsatt balansere med flere spillere, denne artikkelen er helt på ville veier.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Nerf terran med sin OP marines+mauraders+healer combo.

 

Terran burde hatt medics som de hadde i Broodwars, de er rett og slett for OP med fly som healer bak (over) hæren sin.

Early protos og zerg har ikke sjangs. Lei av og tape mot terran + terran som zerg + protos i 2v2 nå.

 

Vi kom oss til diamond league, men der sa det stopp. På grunn av terran :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...