Gå til innhold

Hvilken vei har du mobilen i lomma?

Simen1

92 stemmer

1. 1. Hvilken vei har du mobiltelefonen i bukselomma?

• Skjermen inn mot låret
      66
    • Skjermen utover
      14
    • Det varierer
      10
    • Jeg har klapptelefon (sammenbrettet)
      2
    • Jeg har ikke telefonen i bukselomma
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjerm inn mot høyre lår med toppen nederst. Hører jeg på musikk så er det skjerm inn, toppen oppe. Telefonen er alltid alene i lommen, slik at unødvenig slitasje ikke finner sted. Under trening (jogging) så holder jeg den i høyre hånd for å effektivt endre sang og unngå svette, fuktighet(avhengig av været), og en knust telefon etter en fatal kollisjon med en blind syklist, som vi vet, "eier asfalten".

Lenke til kommentar

Skjermen mot låret og toppen opp. Har nexus one, og mobilen ligger med av/på-knappen stikkende opp av etuiet som fulgte med. Legger jeg den "opp/ned" drar jeg bare opp etuiet. Ellers ligger mobilen helt alene i lommen, slik at jeg slipper å ripe opp skjermen. Har hatt telefonen siden februar, og fortsatt er den helt ripefri. :)

Lenke til kommentar

Antennen skal være vekk fra kroppen uansett om jeg bruker veske, bukselomme eller jakkelomme.

Siden antennen alltid er på baksiden (unntak iPhone 4 som har den på siden) betyr vel dette at skjermen skal inn mot kroppen.

Det samme gjelder når jeg prater i telefonen, fingrene vekk fra antennen. Jeg ser skremmende mange som holder telefonen med en finger eller to over antennen. Da får man dårligere dekning, batteriet tømmes fortere når senderen må øke effekten, og man utsettes for mer stråling.

Dersom noen fortsatt er i tvil: Antennen er øverst på baksiden av telefonen (unntak: iPhone 4 og telefoner fra 90-tallet).

Endret av Frobe
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Høyre lomme, skjerm utover, topp nedover. Grunnen er at jeg da kan stikke hånda ned i lomma, få et femfingersgrep på fire sider, langefingeren ligger på "vis hva klokka er"-knappen, lillefingeren ligger på tastelåsbryteren og ved å "knipse" med tommel og ringefinger får jeg ut tastaturet. Det tar meg altså sekunder å lese epost med én hånd.

EDIT: 180 gram mobil.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...