Gå til innhold

Beste arkitektskole?

Mikael89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at det finnes noen form for ranking for hvilken arkitekturskole som er best i nordeuropa.

NTNU Master i arkitektur. Opptak krever R1+R2+F1. [link]

AHO Arkitektur- og designhøyskolen i Oslo. Halvparten opptaksprøve halvparten karakterer. [link]

BAS - Bergenarkitektskole. Privatskole. [link]

Arkitektskolen Aarhus. [link]

Kunstakademiets Arkitektskole København. [link]

Lenke til kommentar

Jeg vet at studenter fra BAS tok hjem både første, andre og tredjeplassen i en arkitektkonkurranse, men jeg har også hørt at arbeidsgivere ikke har vært så altfor fornøyd med studenter fra BAS, men dette er fra en VELDIG usikker kilde.

NTNU fokuserer mest på det tekniske ved arkitektur mens BAS og AHO fokuserer mer på selve kunsten ved arkitektur.

Lenke til kommentar

NTNU fokuserer mest på det tekniske ved arkitektur mens BAS og AHO fokuserer mer på selve kunsten ved arkitektur.

Husker jeg snakket med en arkitekturstudent fra NTNU på en utdanningsmesse, han var selv ikke helt av den oppfatningen at NTNU sitt arkitekturstudie var så veldig teknisk. Med i betrakningen bør riktignok også det faktum at det å komme inn på NTNU krever et forholdsvis godt snitt og forståelse for realfag, samt at han var der for å "selge" studiet.

TS. Om du inkluderer Sverige får du ytterligere tre skoler til å "velge" imellom.

Kungliga Tekniska högskolan i Stockholm [link]

Chalmers Tekniska högskola i Göteborg [link]

Arkitektskolan ved Universitet i Lund [link]

Lenke til kommentar

Forresten. Om du ønsker mer info anbefaler jeg deg å besøke hjemmesiden til ANSA. Organisasjonen for norske studenter i utlandet. Du finner svært mye nyttig informasjon gjennom deres nettsider. De kan også gi deg veiledningstime, praktisk om du har endel spørsmål du føler du ikke får svar på; benyttet med selv av det for en to års tid siden.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...