Kani Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Her må det vel bare kinnes hvis det har vært tomt. Husk bare å vær forsiktig meg starteren, maks en kinning på ca 5 sekunder, så venter du 15 sekunder før du kinner igjen. Kiipt å brenne starteren Kan også være at du har en manuell pumpe i motorrommet du kan bruke. Skal ikke ha noe å si om du kinner med lader. Gjør det iallefall ofte på jobb. Takk for det. Nå er bensinpumpa skiftet, jeg har sjekket registerreima og jeg har gnist på pluggene. Den starter f... ikke! Noen som har en vill ide om hva pokker det kan være? Hvor lenge må jeg "file" før den starter når systemet har vært tomt for bensin? Skal vel ikke ta så lang tid...? Har skiftet pluggene og satt i helt nye, skinnende blanke. Jeg gir nesten opp... *sukk* Jeg hører både releet til pumpa og pumpa selv slå inn, så jeg tviler for at det har noe med det å gjøre... Endret 2. oktober 2010 av Kani Lenke til kommentar
festen Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Jeg mener du skal sjekke om pluggene blir våte av bensin. Slik at du vet det kommer frem bensin ,du har vel bensin på tanken. Det kan være slangen fra pumpa og ned i tanken som trekker luft, den kan være sprekt, usannsynlig på så ny bil, men. mulig reima har hoppet over. Kondens. Sjekk alle sikringer. mulig du har prøvd så mye at du har fått for mye bensin inn i systemet og bør vente en stund. Mulig det er elektronikken som har sviktet pga av vann ved motorvask eller lignende, kanskje det går over når det tørker opp. Bensinfilter er en mulighet, mulig luftfilteret er tett også, ofte står det en dato på deler som kan fortelle noe om når det kan ha vært skiftet. Mulig det er en styringsenhet til selve tenningen som er defekt, mulig en hugger har noe billig (vanlig feil), fordelerarm eller lokk. Dobbeltsjekk ledningene til tennpluggene, det kan komme og gå om det er en svak kontakt. Sjekk ledninger som er koblet på coil. Vær forsiktig. Prøv å demonter alle ledninger du kan i forbindelse med tenningen og se etter korrosjon, prøv å skrap litt i dem, eventuelt ta de av og på en masse manger og sett det tilbake. Du kan lese om dette: http://4.bp.blogspot.com/_tB5yUZNsWTs/TH5aQ18sxBI/AAAAAAAAATA/AR-MPeq7Z8s/s1600/Mazda+MX3+KLZE+HEI+Mod+Wiring+Diagram.jpg http://mazdamx3klze.blogspot.com/2010/09/hei-and-external-coil-mod-distributor.html Endret 2. oktober 2010 av festen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå