Gå til innhold

Orm, eksterne drivere, autorun

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har da fått dette viruset her på en data, i den dataen har jeg brukt minnekort, ekstern harddisk og en ipod nano 5. (har også brukt minnekortet på en frisk data til å overføre 2 bilder, men har ikke vist noe med MSE enda)

Hvordan kan jeg sjekke om disse driverne er infisert eller ikke? (Har lest om manuell fjerning med command prompt, men hvis jeg skal gjøre det må jeg jo være sikker på at det er infisert?) Holder det hvis jeg plugger de inn en for en og scanner de og dataen med Microsoft Security Essentials? (kan jeg da være sikker på at det ikke er mer?)

takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vurdere dette programmet, for å hindre videre spredning:

http://www.cloudantivirus.com/forum/thread.jspa?threadID=51311&tstart=0

Så ville jeg søkt gjennom med Malwarebytes og MS Security Essetntials for å fjerne infiserte filer.

Hva er det? Hvordan brukes det? plugges de som jeg tror er smittet inn i dataen og kjører det?

Men Malwarebytes OG MSE ? Er det så lurt å bruke to virusprogram :p ?

Forresten, dersom jeg har fått det på en ipod og plugget den inn i en bilstereo, vil ormen ligge der og smitte over på andre man plugger inn i bilstereon? (liksom andre enn ipoden, (fra bilsteroen) eller når ipoden er ren igjen?)

Endret av computerr
Lenke til kommentar

Malwarebytes har ikke aktiv sanntidsskanning. Derfor vil den ikke klusse med andre AVer.

Nå er jeg ikke helt kjent med MSE, men fornuftig antivirus programvare har muligheter for å scanne removeable media (USB o.l.). Har du sjekket med AV programvaren du bruker?

Kan ikke svare på det siste spørsmålet dog.

Lenke til kommentar

Malwarebytes har ikke aktiv sanntidsskanning. Derfor vil den ikke klusse med andre AVer.

Nå er jeg ikke helt kjent med MSE, men fornuftig antivirus programvare har muligheter for å scanne removeable media (USB o.l.). Har du sjekket med AV programvaren du bruker?

Kan ikke svare på det siste spørsmålet dog.

Den har aktiv sanntids søkning -.- i Pro versjonen. Du må huske at dette er et anti malware program som du kan så og si stole på kan kjøre med 1314124151% av alle anti virus programmer

Du kan vurdere dette programmet, for å hindre videre spredning:

http://www.cloudantivirus.com/forum/thread.jspa?threadID=51311&tstart=0

Så ville jeg søkt gjennom med Malwarebytes og MS Security Essetntials for å fjerne infiserte filer.

Hva er det? Hvordan brukes det? plugges de som jeg tror er smittet inn i dataen og kjører det?

Men Malwarebytes OG MSE ? Er det så lurt å bruke to virusprogram :p ?

Forresten, dersom jeg har fått det på en ipod og plugget den inn i en bilstereo, vil ormen ligge der og smitte over på andre man plugger inn i bilstereon? (liksom andre enn ipoden, (fra bilsteroen) eller når ipoden er ren igjen?)

MSE og MBAM kan kjøres, det ene er anti virus med anti malware innebygd og det andre er pure anti malware.

Dog anbefaler jeg MSE og Hitmanpro.nl sammen med MBAM. Aldri bruk panda om du ikke vil huse virus da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...