RandiA Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Mislykket i dag…fordi batteriet ble utladet før jeg kom i fotograferingsmodus, hadde glemt å lade…knipset bare 3-4 bilder og var travelt på vei til dagens andre gjøremål. Bilde 26– 26.oktober: Nabojordet Exif: 1/160– f/5.0 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model :DMC-GF1 Skogstien ved Stokkbekken Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Flott utsikt du fant deg der. Det eneste som trekker ned er grusen foran i bildet. Tror jeg ville croppet den vekk Fin "himmel". Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Flott utsikt du fant deg der. Det eneste som trekker ned er grusen foran i bildet. Tror jeg ville croppet den vekk Fin "himmel". Takker, den utsikten er der bestandig den...nabojordet.Ja, hadde enda mer grus på et annet....hastverksarbeid dette. (Det er nok traktoreggene som gjør at dine øyne falt på bildet :!: :!: ) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 På anbefaling: Grus-kuttet :!: Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det ble mye bedre når grusen ble kuttet vekk. Hvis det var meg så tror jeg at jeg hadde gått frem til gruskanten når jeg skulle ta bilde. Kan jo hende det var planen din også men gikk tom for batteri på veien. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jøss, det der er jo nesten hjemme hos meg Mitt bilde fra i går er tatt ca 300 meter inn i bildet ditt... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Liker gruskuttet versjon. Riktig koselig landskapsbilde. Traktoregg finnes overalt. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 For en produksjon Randi, kjempebra! Likte For kaldt ..., dørhammeren (både hammeren og bildet av den), Karis vevnad (minner meg om farmors mange flotte bildevevarbeider). Og så syntes jeg det, som flere har vært inne på, var noe vakkert i forråtnelsen, flott utsnitt, fine farger og temmelig melankolsk. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Takker, takker for hyggelige kommentarer...men jeg føler ikke det er mye kreativt her hos meg disse dagene, får liksom ikke lagt min sjel i det, for jeg har så mye annet som tar tiden akkurat nå. Følger opp med "vevnad 2" bare i dag. Bilde 28– 28.oktober: Karis vevnad 2 Exif: 1– f/5.0 - ISO 400 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model :DMC-GF1 Alternativt: litt fargeskjerping Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Høst i nabolaget … lite originalt i dag, men jeg synes dette bladet som lå på bakken var pent med regndråpene, spesielt i oppklikket utgave..til å være håndholdt i forbifarten, ble det ikke så verst Bilde 29– 29.oktober: Høstblad Exif: 1/100– f/5.0 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model :DMC-GF1 Alternativer: Et høstspøkelse og en Potentilla fruticosa Princess Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vakkert blad. Dråpene gjør seg godt. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Det er alltid er fornøyelse å se på bildene dine, Randi. I utgangspunktet er jo høsten for mange (meg inkludert) en temmelig dyster årstid, men her var det mange lyspunkt. En flott oktoberfest Endret 30. oktober 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Var ute på en fototur-runde i dag og kom hjem med et knippe bildefangst på ettermiddagen. Jeg skulle gå rett inn for å laste opp og redigere bilder, men så oppdaget jeg plutselig at trærne like ved inngangen stod i en bronse-gylden glans fra høstsolen; og selv om bildet ikke ble perfekt, velger jeg likevel dette - det gjengir ikke helt det praktfulle høst-scenariet som utfoldet seg, men et minne om en fin høstdag er det i alle fall. Bilde 30– 30.oktober: Gylden høstsol i løvet Exif: 1/80– f/4.5 - ISO 400 Exposure Compensation: -0.66 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model :DMC-GF1 Endret 30. oktober 2010 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Diascia blomstrer nå for tredje gang i år…ikke så mange blomster da, og ikke så flotte som tidligere på sommeren, men den bør æres for standhaftigheten. Bilde 31– 31.oktober: Diascia Exif: 1/1– f/11.0 - ISO 100 Exposure Compensation:-0.66 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Close up: Da gjennomførte jeg på et eller annet vis, med bilde hver dag, ingen blinkskudd, men greit å få holdt kameraet varmt…. Takker alle som har vist velvillighet og kommet med hyggelige kommentarer underveis, det hjelper en til å henge på alle dager til ende. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Det er nesten rørende at blomstene koken... Det er til å bli i godt humør av! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg er så imponert over produksjonen din Randi, det er tøft å levere hver eneste dag, og du har levert godt! Og så er du så flink til å kommentere og støtte oss andre, takk for følget! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Jeg er så imponert over produksjonen din Randi, det er tøft å levere hver eneste dag, og du har levert godt! Og så er du så flink til å kommentere og støtte oss andre, takk for følget! Takk skal du ha kaian, det var da pent sagt...og så er dere gode, hyggelig "samarbeidspartnere" også da...fint om vi inspirerer hverandre litt. Synes dette Akam - foto-forumet har utviklet seg veldig bra jeg, de årene jeg har vært med; og så er jeg så heldig å ha en fin foto-gruppe både i Trondheim og i Oslo Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Oi - konteksten til 15. Oktober smalt hardt. Fine, skarpe kontraster mot duse pastellfarger var det også. Men - oi. Likte også Cosmos og våte epler - og Vinteren kom ser ut som om en blomst har fått en veritabel pai av en snøkladd midt i fjeset.. Og - er du sikker på at den tomme frøkapselen ikke er en fluefangende plante i forkledning? Ellers var det for dårlige klær til å lese aviser ute, og jeg ble egentlig ikke så overrasket over dørklokken! :!: Tok også selv noen bilder av - Hosta-planter? Men - la dem ikke ut.. Til slutt var både høstsol og høstblad vinnere - nydelige detaljer på begge to! Liker også at du har lagt lidt bånd på aggressiv oppskarping - kommenterte om det på noen tidligere fester, men her er det bare fint og passe. Fin bruk av et fantastisk objektiv - takker for flott fest! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Takker, takker, Trondster...det med oppskarpingen falt ikke så lett nå når jeg ikke fotograferte i RAW...men jeg er veldig glad for å bli minnet på av andre denne "uvanen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå